Ηλεκτρονική «αξιολόγηση» των σχολείων
Πέμπτη 28 Απρίλη 2005

Γρηγοριάδης Κώστας

«Βήμα έκφρασης» βαφτίζεται η ιστοσελίδα που εμφανίστηκε εδώ και ένα μήνα στο διαδίκτυο και απευθύνεται στους μαθητές καλώντας τους να αξιολογήσουν τους καθηγητές τους, αλλά και το σχολείο γενικότερα. Την ευθύνη για τη λειτουργία της έχει η εταιρία «keystone» που ασχολείται με εκπαιδευτικό λογισμικό και συνεργάζεται με μεγάλα φροντιστήρια, αλλά και με την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών (ΟΕΦΕ), ενώ ανάλογες ιστοσελίδες λειτουργούν σε Αγγλία, Ιρλανδία, ΗΠΑ και Καναδά, όπου μάλιστα δημοσιεύονται λίστες με τα καλύτερα σχολεία. Μέχρι τώρα έχουν ανταποκριθεί 690 μαθητές, δείγμα που δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκές για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Η συγκεκριμένη εταιρία αυτοδιαφημίζεται σημειώνοντας ότι το εγχείρημα «δεν έχει ως στόχο τη φθορά ή την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του καθηγητή, αλλά αντίθετα στοχεύει στην αναβάθμισή τους μέσα από την έκφραση της άποψης των μαθητών, δηλαδή των χρηστών των υπηρεσιών τους» και φιλοδοξεί τα αποτελέσματα «να βοηθήσουν» την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εντοπίσει προβλήματα. Στην πραγματικότητα είναι μια ακόμα παρέμβαση που αφήνει στο απυρόβλητο την εκπαιδευτική πολιτική, αποτελώντας ανοιχτή παρέμβαση στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, επιχειρώντας να μεταφερθεί η ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και πριμοδοτώντας έμμεσα την ιδιωτική παραπαιδεία.