Παχυλές αμοιβές και πρώτος διαγωνισμός
Κυριακή 29 Μάη 2005

Οι τρεις Εγγλέζοι μάναντζερ (διευθύνων σύμβουλος, οικονομικός διευθυντής και επιχειρησιακός διευθυντής) εξασφαλίζουν μισθούς 4,7 εκατ. δολαρίων, ενώ αποζημίωση 3,4 εκατ. δολάρια προβλέπεται για άλλο προσωπικό ή συμβούλους που θα διαθέσει η «British».

Και δεν είναι μόνο αυτά. Στην αποικιοκρατική σύμβαση προβλέπεται επίσης ότι:

Τελικά, οι «χρυσοπληρωμένοι» Εγγλέζοι όχι μόνο δε «νοικοκύρεψαν» την εταιρία, αλλά αντίθετα εκτίναξαν ακόμα πιο ψηλά τα ελλείμματά της. Η ίδια η κυβέρνηση - υπό τη γενική κατακραυγή - αναγκάζεται να καταγγείλει τη σύμβαση με τη «Speed Wing», η οποία μάλιστα εγείρει και απαιτήσεις 900 εκατ. δρχ.!

Τον Ιούνη του 2000 η κυβέρνηση προαναγγέλλει την κήρυξη διαγωνισμού για την πώληση ποσοστού άνω του 51% της ΟΑ. Δύο μήνες αργότερα αποφασίζει να καλέσει ξένο σύμβουλο για να συντάξει τον ισολογισμό της ΟΑ (που μέχρι το 1999 δεν έχει θεωρημένα βιβλία). Καλούνται με απευθείας ανάθεση οι εταιρίες «Coopers» και «Price Water House», οι οποίες έχουν συγχωνευτεί (παρά το γεγονός ότι τα βιβλία του 1997 και 1998 είχαν ελεγχθεί από την «Coopers»).

Προτιμητέος υποψήφιος κρίνεται η «Axon Airlines», του ομίλου Λιακουνάκου. Η προσπάθεια ναυάγησε στο τελικό στάδιο στις αρχές του 2001. Ο λόγος; Μια απλή επιστολή στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, μέσω της οποίας ανακοινώνεται η πτώχευση της «Axon»! Ακολούθησαν συνομιλίες με την IAS (Integrated Airline Solutions), που αντιπροσώπευε ελληνοαυστραλιανά συμφέροντα, οι οποίες είχαν την ίδια τύχη. Στη συνέχεια διαπραγματεύσεις έγιναν και με την «Golden Aviation» (Σπ. Ρέστης), αλλά η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να διακόψει τη διαδικασία.

Αρωγοί τα «συνεταιράκια»

Δυστυχώς, πρόθυμος αρωγός στις εκάστοτε κυβερνητικές αποφάσεις και επιλογές, στάθηκε όλα αυτά τα χρόνια η συνδικαλιστική πλειοψηφία στην Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ). Παρέχοντας απλόχερα την ανοχή της, αν όχι συναίνεσή της, η συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία στην ΟΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) όχι μόνο δεν κινητοποίησε - ως όφειλε - τους εργαζόμενους για την αποτροπή των κυβερνητικών σχεδίων, αλλά αντίθετα στάθηκε και τροχοπέδη σε κάθε αγωνιστική διάθεση που εκδήλωναν από τα κάτω κλάδοι εργαζομένων, αντιδρώντας στην πολιτική ιδιωτικοποίησης της εταιρίας και ανατροπής των εργασιακών τους σχέσεων. Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα και σήμερα, στο «παρά πέντε» της ιδιωτικοποίησης, τα «συνεταιράκια» ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ αρκούνται σε φραστικές καταγγελίες κατά της κυβέρνησης για «εμπαιγμό και διγλωσσία». Ταυτόχρονα, όμως, εξακολουθούν να ζητούν «ειλικρινή διάλογο»! Ούτε λόγος, φυσικά, για αγωνιστική προοπτική, με στόχο να εγκαταλειφθεί η πολιτική ξεπουλήματος της εταιρίας.