ΚΚΕ
Ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων και των ναυτεργατών

Επερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για τα προβλήματα της ακτοπλοΐας κατέθεσε σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος, με επικεφαλής τη ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Πέμπτη 2 Ιούνη 2005

Κινητοποίηση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στη Σάμο
Επερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας για την πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κατέθεσε στη Βουλή σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. Την επερώτηση υπογράφουν οι Αλέκα Παπαρήγα, Νίκος Γκατζής, Λιάνα Κανέλλη, Ορέστης Κολοζώφ, Παναγιώτης Κοσιώνης, Ελπίδα Παντελάκη, Γιάννης Πατσιλινάκος, Σταύρος Σκοπελίτης, Αντώνης Σκυλλάκος, Αγγελος Τζέκης, Τάκης Τσιόγκας, Γιώργος Χουρμουζιάδης.

Το πλήρες κείμενο της επερώτησης έχει ως εξής:

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χαρακτηρίζονται από τα σοβαρά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους των νησιών, τους ναυτεργάτες που εργάζονται στα ακτοπλοϊκά πλοία, τους παραγωγούς αγροτικών και άλλων προϊόντων στα νησιά, τους χιλιάδες εργαζόμενους που κατοικούν στην ηπειρωτική Ελλάδα και θέλουν να επισκεφθούν τα νησιά για οποιοδήποτε λόγο. Είναι προβλήματα, τα οποία προκαλούνται από τις πολιτικές που ακολούθησαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Τα τελευταία χρόνια, όμως, και ειδικότερα μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Ν. 2932/01 με τον οποίο προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία στον Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών και την κατάργηση του προστατευτισμού (cabotage), εντάθηκε ακόμη περισσότερο η εφαρμογή της πολιτικής της καπιταλιστικής ανάπτυξης και των αναδιαρθρώσεων που συντελούνται και στον τομέα της ναυτιλίας προκειμένου να υπηρετηθούν πιο αποτελεσματικά οι ανάγκες του εφοπλιστικού κεφαλαίου να αποκομίσει περισσότερα κέρδη στις συνθήκες διεθνοποίησης και του οξυμένου ανταγωνισμού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό και τη ραγδαία όξυνση των προβλημάτων. Ετσι:

Αποθρασυμένοι οι εφοπλιστές από την πολιτική τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο και των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και στηριζόμενοι στον διαλυτικό Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που στηρίζουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, απαιτούν και νέα προνόμια. Ζητούν πλήρη απελευθέρωση στις οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων και το διώξιμο χιλιάδων ναυτεργατών, την κατάργηση του ορίου ηλικίας των πλοίων και την πλήρη ελευθερία στη δρομολόγηση και αποδρομολόγησή τους, την απελευθέρωση στον καθορισμό της τιμής των εισιτηρίων, ακόμα και για την οικονομική θέση!

Η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιώντας τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την απειλή ότι θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, προωθεί την ικανοποίηση των εφοπλιστικών αξιώσεων.

Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι η πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων που ακολουθεί σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ και χτες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, η πολιτική που θεωρεί εμπόρευμα τις υπηρεσίες της ακτοπλοΐας, που κινητήρια δύναμη, βασικό κίνητρο έχει το κέρδος του κεφαλαίου, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα. Αντίθετα, θα τα οξύνει και θα τα αναπαράγει.

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στρατηγικής σημασίας, συνδέονται με την άμυνα της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών. Ταυτόχρονα, έχοντας στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών, των εργαζομένων και την ανάπτυξη των νησιών προς όφελός τους, στηρίζει τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που αναπτύσσονται κυρίως στη νησιωτική Ελλάδα για επαρκείς, ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για φτηνό εισιτήριο ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και παλεύει για:

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός για την πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».