Ο Δήμος Ευδήλου το είχε καταθέσει στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων στις 14 Μάρτη 2000 - έξι μήνες πριν από το ναυάγιο - και αυτό στάλθηκε προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον νομάρχη Σάμου, τον έπαρχο Ικαρίας κ.ά.!
Associated Press |
Από τους δικηγόρους των οικογενειών των θυμάτων, χτες κατατέθηκε έγγραφο του Δήμου Ευδήλου, με το οποίο η Δημοτική Αρχή προειδοποιούσε για την επικινδυνότητα συνολικά των ακτοπλοϊκών πλοίων και ειδικότερα για το στόλο της πλοιοκτήτριας εταιρίας του «ΣΑΜΙΝΑ» MFD (σήμερα Hellenic SHEWEY).
Ειδικότερα, το έγγραφο του Δήμου Ευδήλου κατατέθηκε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων από τον δικηγόρο Γ. Τσακαλία. Φέρει ημερομηνία 14 Μάρτη 2000, δηλαδή περίπου έξι μήνες πριν από την 26η Σεπτέμβρη 2000, που έγινε το ναυάγιο και στάλθηκε προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, τον νομάρχη Σάμου, τον έπαρχο Ικαρίας και άλλους. Αναφέρεται στην κατάσταση των ακτοπλοϊκών πλοίων που «πιάνουν» στο νησί και επισημαίνει:
«Ασφαλώς θα πρέπει να γίνουν οι έλεγχοι των πλοίων που κινούνται προς το νησί μας πιο αυστηροί από τις υπηρεσίες σας, ιδιαίτερα στα θέματα ασφαλείας και καθαριότητας. Είναι απαράδεκτο στον 21ο αιώνα να ταξιδεύουμε συντροφιά με κατσαρίδες και άλλα έντομα, πάνω σε πλοία που η ηλικία τους ξεπερνά τα τριάντα χρόνια». Και καταλήγοντας, επισημαίνει ανάμεσα σ' άλλα: «Εκείνο που ενδιαφέρει τους κατοίκους και το Δήμο Ευδήλου, είναι οι επιβάτες να κινούνται με ασφάλεια, ταχύτητα, πάνω σε σύγχρονα πλοία και με προσιτά εισιτήρια».
Συνολικά, κατά τη χτεσινή μέρα της δίκης, εξετάστηκαν εννιά μάρτυρες, από τους οποίους τέσσερις ήταν ναυαγοί και οι υπόλοιποι συγγενείς θυμάτων. Από τις μαρτυρίες τους και μέσα από τις εφιαλτικές στιγμές που περιέγραψαν για τη στιγμή του ναυαγίου που έζησαν, αναδείχτηκε η αναξιοπλοΐα και επικινδυνότητα του πλοίου.
Είναι χαρακτηριστικό από τα όσα ειπώθηκαν ότι ακόμα και τα σχοινιά της ανεμόσκαλας που προσπάθησε να ρίξει το πλήρωμα ήταν σάπια, με αποτέλεσμα αυτή να κοπεί. Επίσης, κατατέθηκαν μαρτυρίες για το χρόνο ρεκόρ των περίπου 20 λεπτών, μέσα στα οποία βούλιαξε το πλοίο από την ώρα της πρόσκρουσής του στις βραχονησίδες Πόρτες της Πάρου.