ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέο πλήγμα στην «Ολυμπιακή»

Με εξοντωτικά πρόστιμα επιδιώκεται να προετοιμαστεί το έδαφος για την «άλωση» της εταιρίας από πολυεθνικές των αερομεταφορών

Παρασκευή 2 Σεπτέμβρη 2005

Αλλο ένα πλήγμα στην «Ολυμπιακή» και στους εργαζόμενους σε αυτήν επιχειρεί να καταφέρει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Επιδεικνύοντας για πολλοστή φορά «πολιτική πυγμής», με στόχο το «ξεπάστρεμα» της εταιρίας, ώστε να μείνει πιο ελεύθερο το έδαφος στις πολυεθνικές των αερομεταφορών, αμφισβητεί τώρα ακόμα και τη νομιμότητα της «νέας Ολυμπιακής», ενώ ταυτόχρονα «μαγειρεύει» εξοντωτικά και αυθαίρετα πρόστιμα σε βάρος της Ελλάδας.

Σύμφωνα με χτεσινά δημοσιεύματα, ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για τις μεταφορές, Ζακ Μπαρό, εισηγείται στην Επιτροπή να θεωρηθούν «παράνομη κρατική επιχορήγηση» και να επιστραφούν από την εταιρία στο κράτος ποσά που υπερβαίνουν τα 400 εκατ. ευρώ! Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Φλεβάρη, ο γενικός εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είχε προτείνει την επιβολή χρηματικού προστίμου για τις ενισχύσεις που παρείχε το δημόσιο προς την εταιρία την 3ετία 1998-2001, ύψους 194 εκατ. ευρώ. Τα εξοντωτικά αυτά πρόστιμα που «ανακάλυψε» η ΕΕ καλείται να τα πληρώσει η Ελλάδα, δηλαδή οι Ελληνες φορολογούμενοι, και μάλιστα σε μια περίοδο που τόσο η ΕΕ όσο και οι ντόπιες κυβερνήσεις συναγωνίζονται ποια θα προσφέρει περισσότερες οικονομικές ενισχύσεις προς διάφορους εκπροσώπους του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Η καταδικαστική για την Ελλάδα πρόταση, επί της οποίας θα αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεδρίασή της την ερχόμενη Τρίτη 6 του Σεπτέμβρη 2005, προβάλλεται με το επιχείρημα της «παραβίασης των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού».

Ολες αυτές οι μεθοδεύσεις της ΕΕ, που δρομολογήθηκαν σε συνεργασία με τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζονται σήμερα με τη συνεργασία της κυβέρνησης της ΝΔ, αποσκοπούν στο ξεπούλημα ή ακόμα και στο κλείσιμο της εταιρίας, σε εφαρμογή της πολιτικής που θέλει για θύματά της τους εργαζόμενους στις αεροπορικές εταιρίες. Αλλωστε, το πρόστιμο που επιχειρούν να επιβάλουν είναι εντελώς αυθαίρετο, αφού ακόμα και η προκάτοχος του Ζακ Μπαρό, η Λογιόλα Ντε Παλάθιο, απαντώντας σε παρέμβαση ευρωβουλευτή του ΚΚΕ, είχε αναγκαστεί να παραδεχτεί δημόσια ότι αν υπάρχει κάποιο χρέος είναι το χρέος που έχει το ελληνικό δημόσιο προς την «Ολυμπιακή».

Για την εξέλιξη αυτή, καθώς και την τύχη των διαπραγματεύσεων που συνεχίζονται αυτή την περίοδο με όμιλο αμερικανο-ισραηλινών συμφερόντων για το ξεπούλημα της ΟΑ, αρμόδια κυβερνητικά στελέχη άφηναν χτες ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η διαδικασία, κάνοντας παράλληλα λόγο και «για αποκρατικοποίηση της "Ολυμπιακής" και με άλλους τρόπους».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου εάν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει την εταιρία, υπό την πίεση της ΕΕ για την καταβολή του προστίμου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Θ. Ρουσόπουλος, περιορίστηκε στην απάντηση «περιμένουμε να δούμε τις αποφάσεις της Επιτροπής», αφήνοντας έτσι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της εταιρίας.