Πόσοι πρέπει να πνιγούν;
Πέμπτη 8 Ιούνη 2000

Γρηγοριάδης Κώστας

Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία έφερε στο φως της δημοσιότητας χτες ο «Ρ», για το «βίο και την πολιτεία» του «Ελληνικού Νηογνώμονα ΑΕ», την εταιρία που δίνει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στα πλοία και, επόμενα, φέρει σοβαρότατες ευθύνες για τη ζωή των ναυτεργατών, που θαλασσοπνίγονται στα πέλαγα. Στοιχεία, που έρχονται να προστεθούν σε πολλά άλλα, που έχουμε κατά καιρούς δημοσιεύσει.

Το φορτηγό πλοίο «Σαν Μάρκος», λέει ένα από τα στοιχεία αυτά, πήρε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» το Σεπτέμβρη του 1993. Το Νοέμβρη του ίδιου χρόνου, το πλοίο φτάνει στο λιμάνι του Κέιπ Τάουν και όπως βεβαιώνει το υπουργείο Μεταφορών της Ν. Αφρικής είχε «δύο τρύπες στο περίβλημα του Νο 1 αμπαριού. Οι τρύπες, μήκους 10 μέτρων και βάθους 6 μέτρων, ήταν η μία απέναντι στην άλλη».

Και, όμως, ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας βεβαιώνει εγγράφως: «Ωστόσο, από τους ελέγχους που έχουν σήμερα διενεργηθεί στον "Ελληνικό Νηογνώμονα", δεν έχουν προκύψει στοιχεία τέτοια και τόσα, που να δικαιολογούν την εκ μέρους μας, κίνηση της διαδικασίας επιβολής κυρώσεων ή και άρσεως της εξουσιοδοτήσεως που του έχει χορηγηθεί»!

Δηλαδή, πόσοι ναυτεργάτες πρέπει να πνιγούν, για να συγκινηθούν στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας;..