Για το μεροκάματο κατέβηκε νύχτα στο βυθό, αφού η πλοιοκτήτρια εταιρία βιαζόταν να ξεμπερδεύει με την επιθεώρηση
Το καταδυτικό συνεργείο, το οποίο απαρτιζόταν από τον Μ. Κουμπιό και τον αδελφό του, κλήθηκε από την πλοιοκτήτρια στο σημείο αποβίβασης των αυτοκινήτων (και όχι σε ντόκο επισκευής) στο Ικόνιο να προχωρήσει σε επιθεώρηση του πλοίου και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος, στο χώρο της προπέλας. Ο άτυχος δύτης βούτηξε για βιντεοσκόπηση ενώ επάνω στο καταδυτικό σκάφος βρισκόταν ο αδελφός του και ο Ινδός πλοίαρχος. Η πλοιοκτήτρια εταιρία «Ιρνίνγκ Σίπινγκ» (σκανδιναβικών συμφερόντων) βιαζόταν γιατί το πλοίο της είχε μόλις ξεφορτώσει και έπρεπε να αποπλεύσει για νέα μεταφορά αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατόπιν κακής συνεννόησης, αντί να εκτελεστεί η εντολή της λειτουργίας της αντλίας λαδιού προκειμένου να διοχετευτεί λάδι στον άξονα και να διαπιστωθεί τυχόν διαρροή, τέθηκε σε λειτουργία η μηχανή. Το αποτέλεσμα ήταν να περιστραφεί η προπέλα, να ρουφήξει τον 20χρονο δύτη και τον διαμελίσει, χωρίς κανείς να προλάβει να αντιδράσει καθώς όλα έγιναν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Το συμβάν έγινε - όπως και στη Ρόδο - ακριβώς απέναντι από το Λιμεναρχείο, στο χώρο του τελωνείου. Επαγγελματίες δύτες - με τους οποίους μίλησε ο «Ρ» - υποστηρίζουν ότι με βάση τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα, δεν επιτρέπονται καταδυτικές εργασίες μετά τη δύση του ηλίου, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις.