Την πλήρη παράδοση της κινηματογραφικής παραγωγής στο μεγάλο κεφάλαιο προωθεί η κυβέρνηση συνεχίζοντας στα χνάρια του ΠΑΣΟΚ
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) «κατοχυρώνεται» ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και ΑΕ υπό την εποπτεία του υπουργού Πολιτισμού στα «θέματα του παρόντος νόμου και του καταστατικού» αφού, «κατά τα λοιπά ισχύει η εποπτεία του Υπουργού Ανάπτυξης κατά τη νομοθεσία περί Ανωνύμων Εταιριών»! Παρ' όλ' αυτά, το ΕΚΚ «έχει ως αποστολή την προστασία, ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα»...
Η άλλη ΑΕ είναι το «Ελληνικό Γραφείο Οπτικοακουστικής Παραγωγής» που θα «λειτουργεί για χάρη του δημόσιου συμφέροντος με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας»! Η εταιρία θα εποπτεύεται από τους υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών, Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Επικρατείας. Σκοπός της εταιρίας θα είναι «η προβολή της Ελλάδος μέσω της προσέλκυσης αλλοδαπών και ελληνικών παραγωγών (...) με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ελληνικής οπτικοακουστικής, πολιτιστικής και τουριστικής βιομηχανίας και ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας».
Για να τους «προσελκύσουμε»... θα τους πληρώνουμε(!): «Με σκοπό την προβολή της Ελλάδος, την ενίσχυση της ελληνικής πολιτιστικής και τουριστικής βιομηχανίας, την ενδυνάμωση και ανάπτυξη της οικονομίας, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της και την αύξηση της απασχόλησης, παρέχεται οικονομική ενίσχυση σε αλλοδαπούς παραγωγούς ή αλλοδαπές εταιρίες παραγωγής, που επιλέγουν να διεξάγουν κινηματογραφική ταινία ή οπτικοακουστικό έργο στην Ελλάδα, λόγω της προβολής που επιτυγχάνεται μέσω της άνω κινηματογραφικής ταινίας ή οπτικοακουστικού έργου. Το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης ορίζεται κατά περίπτωση»!
Επιπλέον, θα «απαλλάσσονται πλήρως από εισαγωγικούς δασμούς (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) τα κινηματογραφικά υλικά που εισάγονται στην Ελληνική Επικράτεια για το γύρισμα ταινιών (...)». «Δωράκι» προσφέρει η κυβέρνηση και στα ιδιωτικά κανάλια. Ο περίφημος και ουδέποτε εφαρμοσμένος νόμος του 1,5% επί των κερδών των καναλιών για την κινηματογραφική παραγωγή, μετατρέπεται σε 1%, αφορολόγητο, ενώ «οι εταιρίες μπορούν ελεύθερα να διαπραγματεύονται το είδος, τη γεωγραφική εμβέλεια και τη χρονική διάρκεια των δικαιωμάτων που αποκτούν με την επένδυση αυτή».
«Κερκόπορτα» για την εισβολή των πολυεθνικών του οπτικοακουστικού στην πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί η διάταξη, σύμφωνα με την οποία ο υπουργός Πολιτισμού θα λαμβάνει υπόψη του και γραπτή εισήγηση της εταιρίας, εκτός της γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), για να «καθορίζονται οι όροι πρόσβασης και χρήσης αρχαιολογικών μνημείων από αλλοδαπή παραγωγή». Ετσι, ακυρώνεται ουσιαστικά ο αρχαιολογικός νόμος, αφού, το μόνο αρμόδιο και ανώτατο κρατικό όργανο και γι' αυτό το σκοπό είναι το ΚΑΣ.
Η προβολή της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής στο εξωτερικό αποσπάται από το ΕΚΚ μέσω της κατάργησης της «Hellas Film» και συστήνεται η «Ελληνική οθόνη ΑΕ».
Συστήνεται επίσης η «Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ΑΕ» που κι αυτή λειτουργεί «με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας». Η εταιρία θα διοργανώνει «Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου», «Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου» και το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ.