ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ
Αποτελέσματα μόνο για επιχειρηματίες...

Οδ. Κυριακόπουλος: «Η επίσκεψη του πρωθυπουργού ήταν σημαντική για όλους όσοι κάνουν δουλιές με την Κίνα»...

Τρίτη 24 Γενάρη 2006

Associated Press

Με τον Πρόεδρο της ΛΔ Κίνας, Χου Ζι Ντάο
Θετική για τους επιχειρηματίες που συνόδευσε ήταν η επίσκεψη του Κ. Καραμανλή στην Κίνα, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα το «μεγάλο κενό» της απουσίας «κρατικών εργαλείων» που θα εξασφάλιζαν αμοιβαία επωφελείς διμερείς σχέσεις.

Στην πραγματικότητα, ο Ελληνας πρωθυπουργός εργάστηκε για την αρμάδα των εφοπλιστών, των βιομηχάνων και των εργολάβων που δραστηριοποιούνται ήδη στην Κίνα «ανοίγοντας δρόμους» για τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Την ίδια στιγμή, φάνηκε ότι δεν είναι σε θέση να προωθήσει ουσιαστικά τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών βασιζόμενος αποκλειστικά σχεδόν στη μεγιστοποίηση του κέρδους των καπιταλιστών. Ετσι, παρά το θετικό κλίμα και τους μεγαλεπήβολους στόχους της κυβέρνησης, στην πράξη τα αποτελέσματα της τριήμερης επίσημης επίσκεψης του Κ. Καραμανλή ήταν εξαιρετικά φτωχά.

Τα περιέγραψε με εύγλωττο τρόπο ο πρόεδρος του ΣΕΒ που η επιχείρησή του δραστηριοποιείται εδώ και καιρό στην Κίνα: «Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα νομίζω ότι ήταν σημαντική για όλους όσοι κάνουν δουλιές με την Κίνα», είπε χαρακτηριστικά (στον «Φλας») ο Οδ. Κυριακόπουλος, επισημαίνοντας: «Προβλήθηκε από τα ΜΜΕ της τεράστιας αυτής χώρας και σίγουρα στήριξε, η παρουσία και μόνο του πρωθυπουργού και της ελληνικής κυβέρνησης, βοήθησε, νομίζω, όλους τους επιχειρηματίες να προχωρήσουν τις δουλιές τους, τις συμφωνίες τους και τα θέματα που τους απασχολούν».

Ο ίδιος ο Κ. Καραμανλής, μιλώντας το Σάββατο σε επιχειρηματικό συνέδριο στη Σαγκάη, ανέδειξε ως βασικούς τομείς της ελληνοκινεζικής συνεργασίας τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Ειδικά για τη ναυτιλία δε δίστασε να αναφέρει ότι η ελληνική κυβέρνηση «διεκδικεί(!) να προτιμάται ο ελληνικός (σ.σ. διάβαζε εφοπλιστικός) εμπορικός στόλος για τη μεταφορά των κινεζικών προϊόντων στη διεθνή αγορά», στο όνομα ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει τα τελευταία δύο χρόνια περίπου 100 μεγάλα πλοία. Αναφορικά με τον τουρισμό είπε ότι η χώρα μας διεκδικεί «μερίδιο» από τα 22 εκατ. Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη, χωρίς όμως να αναφέρει πιο συγκεκριμένα πράγματα. Δεν μπόρεσε ούτε καν να δώσει απάντηση στο πώς θα υπάρξει απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας -Πεκίνου, τη στιγμή που μεθοδεύεται η διάλυση και το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας». Το ίδιο γενικόλογες ήταν οι εξαγγελίες για τη συνεργασία στον αγροτικό τομέα και στην προώθηση αγροτικών προϊόντων στη μεγαλύτερη σε πληθυσμό χώρα του κόσμου.

Από την άλλη ο Κ. Καραμανλής κάλεσε τους Κινέζους επιχειρηματίες να εκδηλώσουν «επενδυτικό ενδιαφέρον» για τη χώρα μας παρουσιάζοντας ως «συγκριτικά πλεονεκτήματα», μεταξύ άλλων, ότι «η νέα πολιτική της κυβέρνησής μας στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικότητας, της ανταγωνιστικότητας», τη γειτνίαση με τις αγορές της Ευρώπης, των Βαλκανίων, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, ώστε να επιλέξουν να έχουν «το στρατηγείο και το ερευνητικό τους κέντρο» στην Ελλάδα, τις καλές πολιτικές σχέσεις της Ελλάδας με τις γειτονικές αγορές, «το αξιόπιστο και ισχυρό δίκτυο των 3.500 θυγατρικών ελληνικών επιχειρήσεων» που έχει αναπτυχθεί στα Βαλκάνια και «το ραγδαία αναπτυσσόμενο δίκτυο των 800 παραρτημάτων ελληνικών τραπεζών που ελέγχουν το 14% της βαλκανικής τραπεζικής αγοράς», που, όπως είπε, «καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό κέντρο και τις ελληνικές επιχειρήσεις αξιόπιστους συνεργάτες για συμπράξεις με κάθε τρίτο που επιθυμεί να επενδύσει στην ευρύτερη περιοχή».