ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Θα είναι έτοιμη έως το 2004;
Κυριακή 25 Ιούνη 2000

Τον Ιούνη του 1996 το παλιό όνειρο της ζεύξης Ρίου-Αντιρρίου με γέφυρα άρχισε να υλοποιείται. Οι εργασίες ξεκίνησαν και το έργο αναμένεται - σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα - να ολοκληρωθεί στις 24 Δεκέμβρη του 2004. Τότε, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα που θα έχει συνολικό μήκος 2.252 μέτρα. Ο «Ριζοσπάστης» επισκέφθηκε το εργοτάξιο και συζήτησε με εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρίας «Κοινοπραξία Γέφυρα ΑΕ», καθώς και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, για την πορεία του έργου αλλά και τα προβλήματα που τους απασχολούν. Το έργο της ζεύξης έχει ανατεθεί στην εταιρία «Κοινοπραξία Γέφυρα ΑΕ», την οποία αποτελούν η γαλλική «DUMEZ-GTM», η «ΖΕΥΣ ΑΤΕ», η «ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΒΟΛΟΥ ΑΕ», η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΕ», η «ΑΘΗΝΑ ΑΕΤΒ & ΤΕ», η «ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΕ» και η «Κ. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ».

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 750 εκατομμύρια ΕΥΡΩ (πάνω από 225 δισ. δραχμές). Το ποσό αυτό καλύπτεται κατά 50% από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κατά 40% από το Ελληνικό Δημόσιο και κατά 10% από κεφάλαια της κοινοπραξίας. Μετά την ολοκλήρωσή του, εταιρία που αποτελείται από τους παραπάνω μετόχους αποκτά το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του έργου για 35 χρόνια...


Τεχνικά, η γέφυρα θα είναι καλωδιωτή. Αυτό σημαίνει πως θα αναρτηθεί σε τέσσερις πυλώνες μέσα στη θάλασσα και σε δύο ακρόβαθα στις ακτές, ενώ θα στηρίζεται με εναέρια καλώδια. Οι τέσσερις πυλώνες θα βρίσκονται μέσα στη θάλασσα σε βάθη από 48 έως 65 μέτρα και θα θεμελιωθούν σε βάθρα που θα έχουν διάμετρο 90 μέτρα. Την περίοδο αυτή φτιάχνονται τα βάθρα, τα οποία θα τοποθετηθούν στο βυθό. Μόλις αρχίσει η βύθιση του πρώτου, θα γίνονται παράλληλα οι συνδέσεις της γέφυρας. Σύμφωνα με τους τεχνικούς, έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι αρνητικές παράμετροι που επικρατούν στην περιοχή, όπως η έντονη σεισμικότητα, τα θαλάσσια ρεύματα και οι άνεμοι. Ετσι, η γέφυρα θα μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλα τα παραπάνω.

Στο εργοτάξιο αυτή τη στιγμή απασχολούνται 530 άτομα. Από αυτούς τα 2/3 είναι οικοδόμοι και οι υπόλοιποι μισθωτοί. Κάποιοι είναι κάτοικοι της γύρω περιοχής (Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία), ωστόσο πάρα πολλοί είναι εσωτερικοί μετανάστες.