ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Τσιφλίκι τους το ΝΑΤ με κυβερνητικές πλάτες

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία που προέκυψαν από την εξέταση τριών μόνο περιπτώσεων οφειλών προς το Ταμείο από πλοιοκτήτες

Τρίτη 14 Μάρτη 2006

Eurokinissi

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι οι εισφοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές κάθε άλλο παρά μείωσαν την ανεργία των ναυτεργατών...
Τεράστιες διαστάσεις έχει πάρει η λεηλασία στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, ενώ κυριολεκτικά επικρατεί εσκεμμένο χάος με τις οφειλές τους. Τα στοιχεία που ήρθαν χτες στο φως από τη συνεδρίαση της διοίκησης του Ταμείου είναι αποκαλυπτικά της εφοπλιστόδουλης πολιτικής της κυβέρνησης και ξεσκεπάζουν μπροστά στους ναυτεργάτες προσωπικά τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, καθώς αποδεικνύονται τουλάχιστον γελοιότητες τα όσα διακήρυττε ότι με την απαλλαγή των εφοπλιστών των κρουαζιερόπλοιων από τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ, «θα έρθουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, που σημαίνει περισσότερες θέσεις εργασίας»!

Συγκεκριμένα, ξεπερνούν τα 20 εκατομμύρια ευρώ οι οφειλές μόνο τριών εταιριών που εξέτασε χτες η διοίκηση. Πρόκειται για τα δύο πλοία των Λοΐζου - Ποταμιάνου, τα «ΚΟΡΑΛ» (πρώην «ΤΡΙΤΩΝ» της ROC) και «GRANT VICTORIA» (πρώην «WORLD RENAISSANCE» επίσης της ROC). Οι οφειλές του πρώτου πλοίου ανέρχονται σε ένα εκατομμύριο ευρώ και του δεύτερου σε 959.870,42 δολάρια ΗΠΑ συν 133.500 ευρώ από την οικονομική ενίσχυση που είχε δοθεί από το ΝΑΤ στα μέλη του πληρώματος που ήταν απλήρωτα για πάνω από ένα χρόνο.

Οι υπόλοιπες δύο εταιρίες είναι η GA FERRIES του εφοπλιστή Αγούδημου και η «Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου» (ΝΕΛ). Ο Αγούδημος οφείλει στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ) του ΝΑΤ 6.616.326,17 ευρώ για το χρονικό διάστημα 1 Ιούλη 2001 ως 30 Δεκέμβρη 2003, ενώ η ΝΕΛ στο ίδιο Κεφάλαιο οφείλει 11.759.678,11. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα που εισέπραξαν αυτές οι εταιρίες από τα εισιτήρια και δεν τα απέδωσαν στο ΝΑΤ όπως όφειλαν, που σημαίνει ότι τα παρακράτησαν, κοινώς παρανόμησαν!

Καραμπινάτη παρανομία από το ΥΕΝ

Ομως το θέμα δε σταματάει εδώ. Στη χτεσινή συνεδρίαση της διοίκησης τέθηκε το θέμα του πρώην «ΤΡΙΤΩΝ» εκτός ημερήσιας διάταξης, με αίτημα από την πλευρά της εταιρίας να μην καταβάλει τα όσα όφειλε το πλοίο όταν λεγόταν «ΤΡΙΤΩΝ» σε χρήμα, όπως απαιτεί το ΝΑΤ, αλλά με εγγυητική επιστολή. Το πλοίο αυτό είναι κρουαζιερόπλοιο και είναι ενταγμένο στον κατάπτυστο νόμο 3409 που ψήφισε η ΝΔ, προκειμένου να απαλλάξει τους εφοπλιστές αυτής της κατηγορίας από τις ασφαλιστικές τους εισφορές, με τον όρο να υψώσουν την ελληνική σημαία και να έχουν και μερικούς Ελληνες ναυτεργάτες στο πλήρωμα, σύμφωνα με το άλλο νομοθετικό έκτρωμα των εγκριτικών πράξεων.

Μάλιστα ως εγγύηση για την τήρηση αυτών των όρων ο νόμος προβλέπει την κατάθεση από την πλευρά των πλοιοκτητών εγγυητικής επιστολής στο ΝΑΤ. Ωστόσο το πλοίο αυτό, έχει αλλάξει από την έκδοση του νόμου τέσσερις φορές σημαία, παραβιάζοντας τα πάντα. Η τελευταία αλλαγή σημαίας έγινε την περασμένη Πέμπτη, στο λιμάνι του Περάματος, οπότε ύψωσε σημαία Κύπρου. Και αντί να του απαγορευτεί ο απόπλους, το πλοίο με ευθύνη προσωπικά του υπουργού Κεφαλογιάννη και την παραβίαση ακόμα και του νομοθετικού εξαμβλώματος, απέπλευσε πειρατικά και ήδη βρίσκεται εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων...