Οι εφοπλιστές των ταχύπλοων προτιμούν τη... 16ωρη απασχόληση των ναυτεργατών
Το «έντυπο σήμα» στάλθηκε προς τις εταιρίες MFD και «Γραμμές Στρίντζη» οι οποίες διαθέτουν τέτοιου τύπου πλοία. Στο σήμα αποκαλύπτεται ότι η 23η Ιούνη αποτελεί τη δεύτερη διορία που δίνει το ΥΕΝ στους εφοπλιστές για την εφαρμογή της απόφασης. Η πρώτη είχε καθοριστεί για τις 12 Ιούνη, όμως, όπως φαίνεται, οι εφοπλιστές την αγνόησαν...
Στο σήμα αναφέρεται ακόμα ότι: «Επειδή παρά τα ανωτέρω και τις δυνατότητες που δόθηκαν για τη διευθέτηση του όλου θέματος αυτό δεν έχει ακόμα ρυθμιστεί σε κάποια ταχύπλοα σκάφη σας, σας γνωστοποιούμε ότι από 23 - 6 -2000 δε θα επιτραπεί η απασχόληση των πληρωμάτων τους πέραν των προβλεπόμενων από τη σχετική απόφαση ωρών και πρέπει μέχρι τότε να έχει διευθετηθεί το θέμα» και καταλήγει: «Οι λιμενικές αρχές προς οποίες κοινοποιείται το παρόν δε θα επιτρέπουν τον απόπλου ταχυπλόων πλοίων εφόσον διαπιστώνουν ότι για τα προγραμματισμένα δρομολόγια που πρόκειται να εκτελέσουν τα πληρώματά τους θα απασχοληθούν καθ' υπέρβαση των απαιτήσεων της απόφασης».
Να σημειωθεί ότι η υπουργική απόφαση που αρνούνται να εφαρμόσουν οι εφοπλιστές, επιτρέπει μέχρι και 11ωρη απασχόληση των πληρωμάτων στα ταχύπλοα σκάφη! Ωστόσο, αυτήν την περίοδο οι εφοπλιστές έχουν «στο πόδι» τα πληρώματα των ταχύπλοων σκαφών από 16 ως 18 ώρες ημερησίως, με ό,τι αυτό σημαίνει για την υγεία των ναυτεργατών και την ασφάλεια των επιβατών και γενικά της ναυσιπλοΐας.