Την άθλια και προσβλητική - για εργαζόμενους και καταναλωτές - διαφημιστική καμπάνια της πολυεθνικής «BSB» καταγγέλλει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας
Τη συγκεκριμένη καμπάνια, αλλά και ραδιοφωνικό σποτ που καλεί «τους καταναλωτές να "τυραννήσουν" τους εργαζόμενους στα BSB» καταδικάζει (μετά από καταγγελίες εργαζομένων και καταναλωτών) ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και απαιτεί την άμεση απόσυρσή της. Αποκαλυπτική, ωστόσο, του θράσους και του κυνισμού με τον οποίο η επιχείρηση προσαρμόζει την προπαγάνδα της στην ενίσχυση της κερδοφορίας της, είναι η απάντηση που στέλνει στο Σύλλογο η Διεύθυνση Μάρκετινγκ των «BSB».
Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ένα αθώο και διασκεδαστικό "παιχνίδι" με το προσωπικό των καταστημάτων», το οποίο σχεδιάστηκε με χιουμοριστική διάθεση, «αποσκοπώντας να διασκεδάσει και τους καταναλωτές, αλλά και το προσωπικό των καταστημάτων με τη φρεσκάδα της και την πρωτοτυπία του μηχανισμού της» (!). Οι προθέσεις βέβαια είναι σαφείς, αφού επισημαίνεται πως η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια «φαίνεται ήδη να αποδίδει καρπούς και να κάνει το έργο της πώλησης ευκολότερο». Η διεύθυνση φτάνει μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ότι η αύξηση των πωλήσεων αποτελεί λόγο «για να νιώθει κάθε εργαζόμενος της BSB υπερήφανος για την εταιρία στην οποία εργάζεται».
Μετά από τα παραπάνω, τουλάχιστον εμπαιγμός μπορεί να χαρακτηριστεί η τελική επισήμανση ότι αν εξακολουθεί να «συντρέχει λόγος ανησυχίας για πιθανή προσβολή της αξιοπρέπειας των εργαζομένων (εκτός BSB) είμαστε ειλικρινά διατεθειμένοι να κάνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και προσαρμογές». Είναι σαφές ότι δεν πρόκειται απλά για προσβολή της αξιοπρέπειας των εργαζομένων, αλλά για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς το κεφάλαιο προπαγανδίζει τις αξίες που εξυπηρετούν τον πλουτισμό του. Αλλωστε, η εργοδοσία δέχεται αλλαγές (αν αληθινά δέχεται) μόνο για τους «εκτός BSB» - για όσους δηλαδή αντιμετωπίζει ως πελάτες...