Επιχειρηματικές μεθοδεύσεις
Κυριακή 24 Σεπτέμβρη 2006

Κάποιοι είπαν πως «έτσι ξαφνικά» η ΦΑΓΕ αποφάσισε να αποχωρήσει από την αγορά του λεγόμενου φρέσκου - του παστεριωμένου - γάλακτος. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και χρόνια οι γαλακτοβιομήχανοι έχουν αποφανθεί πως μια άλλη αγορά, αυτή του γάλακτος μακράς διάρκειας, μπορεί να τους προσφέρει πολύ μεγαλύτερα κέρδη από όσα τσεπώνουν σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρνουν να φτάσουν και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές, για να συνθλίψουν και τις τελευταίες μικρές μονάδες που υπάρχουν ακόμα και λειτουργούν. Οι σχετικές μεθοδεύσεις άρχισαν πριν από μια δεκαετία περίπου, όταν αξίωσαν και κατάφεραν (επί ΠΑΣΟΚ) η διάρκεια του περιβόητου φρέσκου γάλακτος να αυξηθεί στις πέντε μέρες, από τις τρεις που ίσχυε μέχρι τότε. Τώρα η ΝΔ σχεδιάζει να αυξήσει τις μέρες διάρκειας του παστεριωμένου στις εφτά, αλλά τα επιτελεία των επιχειρήσεων εκτιμούν πως ήρθε ο καιρός να περάσουμε στο γάλα 10 και 15 ημερών.

Το αποτέλεσμα; Αφ' ενός οι γαλακτοβιομηχανίες θα αυγατίσουν κι άλλο τα κέρδη τους, αφ' ετέρου θα μας υποχρεώνουν να πίνουμε γάλα που θα απέχει παρασάγγας από το φρέσκο...