Επικίνδυνα λεωφορεία στον ΟΑΣΑ

Επιστολή - παρέμβαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ στον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών

Σάββατο 15 Ιούλη 2000

Τα παλιάς τεχνολογίας λεωφορεία του ΟΑΣΑ δεν τηρούν τους κανόνες ασφάλειας και υπάρχει κίνδυνος ατυχημάτων. Ομως οι αρμόδιοι αρνούνται να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα και για κάθε ατύχημα επιρρίπτουν τις ευθύνες στους οδηγούς. Κάτι που βρίσκει αντίθετους τους εργαζομένους, οι οποίοι δηλώνουν ότι θα προχωρήσουν σε μέτρα προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας για τους ίδιους και για τους επιβάτες.

Τα παραπάνω προκύπτουν από επιστολή του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελή. Κατ' αρχάς, το Συνδικάτο αναφέρει ότι τις μέρες του καύσωνα οι οδηγοί σεβόμενοι τις αυξημένες ανάγκες των επιβατών εργάστηκαν αδιαμαρτύρητα κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Στη συνέχεια, διευκρινίζεται ότι πάνω από 400 λεωφορεία του ΟΑΣΑ - ΕΘΕΛ ΑΕ, που κυκλοφόρησαν αυτές τις μέρες είναι παλιάς τεχνολογίας και δε διαθέτουν κλιματισμό. Το Συνδικάτο προσθέτει ότι οι οδηγοί εργάστηκαν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, «ωστόσο κανείς δε δικαιούται να επαναπαύεται εκμεταλλευόμενος την ευσυνειδησία και τον επαγγελματισμό των οδηγών».

Συμπληρώνει πως «τα παλιάς τεχνολογίας λεωφορεία, ανεξαρτήτως των συνθηκών καύσωνα, ούτως ή άλλως είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών. Επειδή οι οδηγοί μας γίνονται συχνά τα εξιλαστήρια θύματα, ειδικότερα στις περιπτώσεις ατυχημάτων, όπου οι ιθύνοντες συστηματικά παραβλέπουν τις «ευθύνες» της ελλιπούς και απαρχαιωμένης τεχνολογίας, επιρρίπτοντας με όλους τους τρόπους όλα τα «λάθη» στον οδηγό, σας γνωρίζουμε ότι δε θα παραμείνουμε άπρακτοι απέναντι σε αυτήν την κατάσταση». Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι στο εξής θα παλέψουν για την εφαρμογή των νόμων και των κανονισμών με κάθε νόμιμο μέσο που έχουν στα χέρια τους και στο μέτρο ευθύνης που τους αναλογεί.

Ούτε υπόστεγα!

Με άλλη επιστολή του, προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Στρ. Παπαδημητρίου, το Συνδικάτο τονίζει πως αν και τον έχει ενημερώσει επανειλημμένα για μια σειρά από τέρματα και αφετηρίες που δεν έχουν την κατάλληλη υποδομή και χώρους αναμονής για τους οδηγούς, δεν έχουν γίνει τα αναγκαία έργα.

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την αφετηρία της λεωφόρου Κατεχάκη και σημειώνουν ότι εφόσον οι «ευαισθησίες» της διοίκησης «δεν ακουμπάνε τις ανάγκες των οδηγών για ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς», θα κατασκευάσουν με δικά τους έξοδα και ευθύνη τον απαραίτητο χώρο αναμονής των οδηγών.