Η διαδρομή της στη φωτογραφία συνοψίζεται σε εκατό περίπου φωτογραφίες, χωρισμένες σε τέσσερις κύριες θεματικές ενότητες με χρονική διαδοχή: α) τα πρώτα βήματα στη φωτογραφία (1935 - 1940), β) από τη ζωή στην Αθήνα μετά την κήρυξη του πολέμου έως την απελευθέρωση (1940 - 1944), γ) η ρημαγμένη ελληνική ύπαιθρος και η προσπάθεια ανασυγκρότησης της χώρας (1944 - 1950) και δ) συμβολή στη μεταπολεμική φωτογραφική απεικόνιση της Ελλάδας (1950 - 1965). Οι φωτογραφίες κάθε ενότητας έχουν επιλεγεί με θεματικά, αλλά και φωτογραφικά κριτήρια, ώστε πέρα από τη λειτουργία τους ως «ντοκουμέντα» να παραπέμπουν και στην προσωπική γραφή της φωτογράφου.
Η Β. Παπαϊωάννου την κρίσιμη για την Ελλάδα δεκαετία του '40, έστρεψε το φακό της προς τον απλό άνθρωπο που σιωπηρά έφερε στους ώμους του το βάρος των ιστορικών γεγονότων. Με τις συγκλονιστικές μορφές της πείνας θα φιλοτεχνήσει την περίοδο αυτή, το «Μαύρο Λεύκωμα», σε σελιδοποίηση του μεγάλου μας χαράκτη, Γιάννη Κεφαλληνού, για να το καταθέσει στην ιστορική μνήμη της χώρας μας. Η απόδοση από την ευαίσθητη ματιά της, του γενναίου αγώνα που έδωσε ο άμαχος πληθυσμός της χώρας «καταχωρίζεται», όπως αναφέρει ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, Αγγελος Δεληβορριάς «στα όχι καλά μελετημένα κεφάλαια μιας υποβαθμισμένης αλλά μεγαλόπνοης ιστορίας: της περιπέτειας του Ανθρώπου που δεν παύει ποτέ να διεκδικεί τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στα δρώμενα των εκάστοτε περιστάσεων».
Αργότερα, κατά τη διάρκεια του '50, μέσα στο πνεύμα αισιοδοξίας που επικρατούσε μετά το τέλος του πολέμου, η Β. Παπαϊωάννου έδωσε την προσωπική της φωτογραφική εκδοχή για το ελληνικό τοπίο, σε σχέση με τους ανθρώπους της υπαίθρου και με τα απομεινάρια της ιστορίας του. Αποτυπώνει φωτογραφικά την ελληνική ύπαιθρο, συχνά συμμετέχοντας σε εξορμήσεις της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας, της οποίας υπήρξε σημαντικό μέλος. Η τραχιά γη, οι ηλιόλουστες παραλίες, τα κάτασπρα γεωμετρικά σπίτια, το άπλωμα των διχτυών από τους ψαράδες, γίνονται συχνά φωτογραφικά στερεότυπα που αποδίδονται με γραφικότητα.
Παράλληλα με την έκθεση, κυκλοφόρησε και ο ομότιτλος τόμος (Μουσείο Μπενάκη και εκδόσεις «Αγρα»), με εισαγωγικά κείμενα των: Φανής Κωνσταντίνου, Πλάτωνα Ριβέλλη, Γ. Βέμπερ. Το βιβλίο συμπληρώνουν απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις της ίδιας της φωτογράφου λίγο πριν το θάνατό της, εκτενές ημερολόγιο από την περιοδεία της στη Δ. Ελλάδα και την Ηπειρο το 1946, εκτενής βιβλιογραφία και φωτογραφίες, ενώ στο Επίμετρο παρουσιάζονται σε σμίκρυνση οι σελίδες του περίφημου «Μαύρου Λευκώματος» της Κατοχής. Σημειώνουμε ότι κατά τη διάρκεια της έκθεσης προβάλλεται η εκπομπή «Παρασκήνιο» (παραγωγή ΕΡΤ), με τον τίτλο «Η Ελλάδα μέσα από το φακό της Βούλας Παπαϊωάννου».