Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι πριν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης έπαιρναν απολυτήριο λυκείου οι εννέα στους 10 μαθητές ενώ σήμερα με δυσκολία αποφοιτά ο ένας στους δύο.
Τα αποτελέσματα, που όπως δήλωναν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, ξεπερνούν ακόμα και τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, δείχνουν ότι στην Α` Λυκείου απορρίπτεται το 6,8% των μαθητών, στη Β` Λυκείου το 18,3% και στη Γ` Λυκείου το 3,6% των μαθητών (Πίνακας 1), κάτι που είναι αναμενόμενο καθώς ήδη πέρσι πολλοί από τους συμμαθητές τους είχαν απορριφθεί. Το μεγάλο ποσοστό απόρριψης στη Β` Λυκείου φαίνεται να συγκεντρώνεται στα σχολεία της περιφέρειας καθώς το ποσοστό χωρίς να συνυπολογίζονται τα σχολεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης, φτάνει το 19,3%.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα σε όλη τη χώρα, πρώτη σε ποσοστά απορριπτέων είναι η Κέρκυρα με 33,3% στη Β` Λυκείου. Σε ό,τι αφορά τη Γ` Λυκείου, ο Νομός Δυτικής Αττικής έρχεται πρώτος σε ποσοστά απορριπτέων με 11,6%. Επίσης φαίνεται ότι σε 73 λύκεια απομακρυσμένων ή ορεινών περιοχών, το ποσοστό απορριπτέων της Β` Λυκείου φτάνει στο 47,2%.
Διάσταση παρατηρείται στα αποτελέσματα και μέσα στον ίδιο νομό με μεγαλύτερα ποσοστά στην περιφέρεια. Καταγράφοντας τους νομούς με τη μεγαλύτερη διαφορά στο ποσοστό απόρριψης μεταξύ πρωτεύουσας και περιφερειακών, η ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι αυτή φτάνει μέχρι και το 38,6% στο Νομό Ευρυτανίας ενώ ακολουθεί η Ξάνθη με «ψαλίδα» που φτάνει το 26,6%. Και ενώ τα αποτελέσματα της Β` Λυκείου στις πρωτεύουσες νομών δείχνουν ποσοστό απόρριψης 16,5% στις αντίστοιχες περιφέρειες φτάνει το 23,5%
Η ΟΛΜΕ προσδιορίζει το ποσοστό μαθητικής διαρροής από το λύκειο τη σχολική χρονιά που πέρασε σε 42,65% ενώ πριν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης ήταν 9,23% (Πίνακας 2). Τα στοιχεία είναι ακριβώς αυτά που δημοσιοποίησε η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ μετά από την επεξεργασία στοιχείων της ΕΣΥΕ.
Τα στοιχεία της ΟΛΜΕ δείχνουν επίσης τη στροφή των μαθητών προς την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση σε βάρος της γενικής παιδείας, μια στροφή που γίνεται βίαια μέσα από τον ταξικά επιλεκτικό μηχανισμό της «μεταρρύθμισης». Σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα ΤΕΕ, η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι οι εξαγγελίες που έγιναν πριν ένα μήνα περίπου από το υπουργείο Παιδείας για χρηματοδότησή τους με κοινοτικά κονδύλια, αναδιαμόρφωση ειδικοτήτων και προμήθεια βιβλίων, δε δίνουν διέξοδο καθώς δεν αντιμετωπίζεται το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα που είναι ότι δεν ανήκουν στη λυκειακή βαθμίδα. Η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι η κατάργηση ειδικοτήτων έγινε αυθαίρετα ενώ σε ό,τι αφορά τα βιβλία, τονίζει πως για το 50% από αυτά δεν έχει γίνει ακόμα ούτε καν προκήρυξη για τη συγγραφή τους.
Οι εκπρόσωποι των καθηγητών επανέλαβαν τα αιτήματα για κατάργηση των νόμων, των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β` και Γ` λυκείου και αποδέσμευση του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, επαναφορά του θεσμού των επανεξεταστέων κ.ά.