Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της περσινής... ιστορίας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του αγώνα της να παραγάγει έργο, να ...υπάρξει. Κι αν το περσινό θλιβερό γεγονός ακύρωσης της συναυλίας γι' αυτούς τους λόγους υπήρξε μοναδικό, εκείνο που επαναλαμβάνεται καθημερινά και φέτος είναι ο αγώνας και οι αγωνίες της ορχήστρας, που μην έχοντας έναν δικό της χώρο περιφέρεται πότε εδώ και πότε εκεί για πρόβες, ακόμη και για συναυλίες. Ο κυριότερος συμφωνικός φορέας του τόπου μας παραμένει χωρίς έναν δικό του χώρο που θα του επέτρεπε να ασκείται και να παρουσιάζει τα προγράμματά του, δίχως τα κάθε λογής εμπόδια που συχνά - πυκνά μπαίνουν μπροστά του. Η ΚΟΑ συνεχίζει να είναι δέσμια μιας πολιτικής απαξιωτικής για τη μεγάλη ιστορία και προσφορά της και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων τόσο από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ όσο και από της ΝΔ. Παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις για τη στέγαση της ΚΟΑ στη μεγάλη αίθουσα που υπάρχει στο υπόγειο του Ωδείου Αθηνών, αυτή παραμένει εδώ και δεκαετίες ημιτελής και ανεκμετάλλευτη, με αποτέλεσμα οι δοκιμές της ορχήστρας, όταν δεν έχει ...ευχέρεια το Μέγαρο Μουσικής, να οδηγούνται σε μια απαράδεκτη από πλευράς συνθηκών μικρή αίθουσα, στο γνωστό ...κοτέτσι.
«Δεν είναι δυνατόν η πρώτη ορχήστρα του τόπου μας να μην έχει μια αίθουσα» ήταν τα λόγια του διευθυντή της ΚΟΑ, Βύρωνα Φιδετζή, στη συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκε το φετινό πρόγραμμα της Ορχήστρας. «Εάν δε βρεθεί σύντομα λύση οι προσπάθειες όλων (ορχήστρας, μαέστρων, σολίστ κ.ά.) είναι καταδικασμένες εξ ορισμού να μην φθάνουν ποτέ στο αποτέλεσμα που είναι και επιθυμητό και εφικτό», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μουσικών ΚΟΑ, Νίκος Χαλιάσας. Γιατί, παρότι η ΚΟΑ διαθέτει αξιόλογο καλλιτεχνικό δυναμικό, φιλόδοξα σχέδια και διάθεση, το στεγαστικό πρόβλημα μπαίνει τροχοπέδη στη λειτουργία και τη μεγαλύτερη αξιοποίησή της. Οπως αναφέρουν μουσικοί της Ορχήστρας, η φετινή χρονιά αναμένεται πολύ δύσκολη. Από το Μέγαρο Μουσικής διαμηνύουν ότι θα έχουν πολλά συνέδρια..., που σημαίνει ότι το banqet (χώρος που προσωρινά κι αυτός παραχωρείται στην Ορχήστρα και ο οποίος είναι ένας χώρος δεξιώσεων για τους συνέδρους) θα είναι συχνά κατειλημμένο, εκτοπίζοντας τις πρόβες της ΚΟΑ.
Το σύνολο σχεδόν των συναυλιακών της εμφανίσεων περιορίζεται στη «φιλοξενία που της παρέχει το Μέγαρο Μουσικής (ΜΜ)», το οποίο, σύμφωνα με το σχετικό νόμο για τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (ΟΜΜΑ), υποχρεούται να παρέχει στην ΚΟΑ τη δυνατότητα να δίνει μέχρι 40 συναυλίες το χρόνο. Φέτος, όμως, οι συναυλίες - παραγωγές της ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής είναι μόλις 24, ενώ υπάρχουν και εμφανίσεις της σε κάποιες παραγωγές του ΜΜ (γκαλά Τόμοβα - Σίντοφ, «Λίμνη των Κύκνων», «Ηλέκτρα» του Ρ. Στράους κ.ά.). Παράλληλα, η ΚΟΑ θα πραγματοποιήσει πέντε εμφανίσεις στο Μουσείο Μπενάκη - Πειραιώς 138 - και κάποιες σε άλλους χώρους, ενώ στις 12 Ιανουαρίου θα δώσει συναυλία στην Οπερα της Κωνσταντινούπολης.
Από το φετινό πρόγραμμά της ξεχωρίζει ο κύκλος «Φάουστ» που θα διατρέξει όλη τη χρονιά (με την παρουσίαση έργων των Βάγκνερ, Γκουνό, Σούμαν, Μπερλιόζ, Λιστ κ.ά.) αλλά και οι επετειακές συναυλίες με έργα Μότσαρτ, Σούμαν, Σοστακόβιτς, Γκριγκ, Ελγκαρ. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στη σύγχρονη ελληνική δημιουργία, καθώς φέτος θα παρουσιαστούν 27 έργα 25 Ελλήνων συνθετών. Στο πλαίσιο του τρίτου κύκλου Ελληνικών Μουσικών Γιορτών (20 - 27/4), εντάσσεται και το συνέδριο με θέμα «"Παράδοση και Παγκοσμιοποίηση": προσαρμογή ή αντίσταση», που συνδιοργανώνεται με την Ενωση Ελλήνων Μουσουργών.