ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέο πακέτο προνομίων στους εφοπλιστές

Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για τους πλοιοκτήτες και παραπέρα υπονόμευση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας

Παρασκευή 10 Νοέμβρη 2006

Πάνω από 100.000 ναυτεργάτες πέταξαν έξω από τα ποντοπόρα πλοία από το 1981 η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με την εφοπλιστόδουλη πολιτική τους
Βόμβα στις οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων, διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών, επειδή εξακολουθούν να έχουν συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, επιδοτήσεις στους εφοπλιστές με «ζεστό χρήμα» για τις ασφαλιστικές τους εισφορές (που σημαίνει και τορπίλη στο ΝΑΤ), είναι το νέο «πακέτο» μέτρων με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει πλέον «τα ρέστα της» στους εφοπλιστές.

Οι σχετικές εξαγγελίες έγιναν χτες από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, σε συνέντευξη Τύπου. Εξαγγελίες τις οποίες διάνθισε με τις γελοιότητες, που προκαλούν τη στοιχειώδη νοημοσύνη, για δήθεν «προσέλκυση νέων πλοίων στην ελληνική σημαία» και «μείωση της ανεργίας» αφού θα ...δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Προσπάθησε έτσι να αποκρύψει ότι τα μέτρα αυτά, με τα οποία η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει το «έργο» της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, σηματοδοτούν μία επίθεση άνευ προηγουμένου σε βάρος των ναυτεργατών. Εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο που προωθείται σε επίπεδο ΕΕ, καθώς από στοιχεία του ίδιου του ΥΕΝ για το τι ισχύει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες προκύπτει ότι διώκονται ναυτεργάτες με συγκροτημένα μισθολογικά και κοινωνικά δικαιώματα για να αντικατασταθούν από χαμηλόμισθους ναυτεργάτες, χωρίς δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Μαζική εκδίωξη από τα πλοία

Ειδικότερα, το ΥΕΝ μειώνει δραστικά τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών στην οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων. Αίρει ακόμα και αυτή την εκτρωματική νομοθεσία για τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών που είχε καθορίσει ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ Στ. Σουμάκης (ο οποίος είχε μειώσει τους Ελληνες κατά 50%) και με έκδοση εγκριτικής πράξης θα καθορίσει το νέο μίνιμουμ αριθμό Ελλήνων που θα ναυτολογούνται στα ποντοπόρα πλοία. Αριθμός που θα κυμαίνεται ανάλογα με το τονάζ του πλοίου. Για παράδειγμα, μέχρι σήμερα σε ένα πλοίο περίπου 40.000 κόρων ήταν ναυτολογημένοι συνολικά 14 Ελληνες ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων. Τώρα αυτός ο αριθμός, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργού, μπορεί να είναι από 3 έως 6.

Οι εφοπλιστές των ποντοπόρων θα επιδοτούνται για τις ασφαλιστικές τους εισφορές ανάλογα με τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών που θα έχουν ναυτολογήσει. Ο υπουργός δεν ξεκαθάρισε αν η επιδότηση θα αφορά μόνο τους Ελληνες ναυτεργάτες που θα ναυτολογηθούν πέρα από τον μίνιμουμ αριθμό που θα καθοριστεί ή για όλους. Επίσης, δεν ξεκαθάρισε αν θα αφορά μόνο τα κατώτερα πληρώματα ή και τους αξιωματικούς. Αυτό που έκανε σαφές ήταν ότι οι επιδοτήσεις θα αφορούν τα ποντοπόρα πλοία που ήδη βρίσκονται υπό ελληνική σημαία, αλλά και αυτά που φιλοδοξεί η κυβέρνηση ότι θα την υψώσουν.

Οσον αφορά στο αν τα μέτρα αυτά θα αποτελέσουν ...«κίνητρο» για να έρθουν νέα πλοία στην ελληνική σημαία, τα ίδια τα στοιχεία που έδωσε χτες ο υπουργός αποδεικνύουν ότι παρά το γεγονός ότι από το 1981 μέχρι και σήμερα έχουν εκδοθεί 9 εγκριτικές πράξεις για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων και του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών, από 3.710 πλοία (άνω των 100 GT) που ήταν το 1981 στην ελληνική σημαία, το 2005 ήταν 1.491! Παράλληλα, σε αυτό το διάστημα χάθηκαν πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών! Ομως, από την άλλη οι Ελληνες ποντοπόροι εφοπλιστές αύξησαν το στόλο τους φτάνοντας σήμερα τα 4.000 πλοία περίπου, με ελληνική ή ξένη σημαία. Αλλά και τα κέρδη τους, που ειδικά το 2005 τα είδαν να εκτινάσσονται σε δυσθεώρητα ύψη καθώς ήταν ανάλογα, σύμφωνα με στοιχεία των εφοπλιστών, με δύο κρατικούς προϋπολογισμούς!

Και τα λιμάνια «προίκα» στο κεφάλαιο

Στο μεταξύ, σήμερα το μεσημέρι αρχίζει η διαδικασία για την παράδοση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης στα χέρια των πολυεθνικών με τις συνεδριάσεις των διοικήσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την παραχώρηση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των δύο λιμανιών στους ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι από χτες έχουν ξεκινήσει αποχή από υπερωρίες ενώ σήμερα από 1 μ.μ. έως 5 μ.μ. θα γίνει και στάση εργασίας. Στα πλαίσια της στάσης στον Πειραιά θα γίνει συγκέντρωση στη 1.30 το μεσημέρι στο εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ και πορεία προς τα γραφεία της διοίκησης.