ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Απροκάλυπτη παρέμβαση της ΝΔ σε βάρος των ναυτεργατών

Με «πρώτο βιολί» την εισηγήτρια του κυβερνώντος κόμματος στην αρμόδια επιτροπή, αποφασίστηκε ο τεμαχισμός της Σύμβασης που αφορά στα δικαιώματα 1.200.000 ναυτεργατών

Τετάρτη 20 Δεκέμβρη 2006

Την εφοπλιστική ασυδοσία στους όρους δουλιάς εκατομμυρίων ναυτεργατών επιχειρεί να διασφαλίσει η απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου
Με μια προκλητική και ωμή επέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εκπρόσωπος της κυβέρνησης της ΝΔ επιχείρησε χτες να τεμαχίσει και να αναστείλει την εφαρμογή της ενοποιημένης Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, στην οποία καθορίζονται οι ελάχιστοι όροι δουλιάς, αμοιβής και κοινωνικών παροχών στους ναυτεργάτες. Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά στα δικαιώματα περίπου 1.200.000 ναυτεργατών, γεγονός που αποδεικνύει το μέγεθος της αντιδραστικής παρέμβασης της εκπροσώπου της ΝΔ.

Στόχος της παρέμβασης ήταν διατηρηθεί «αλώβητο» το νεοαποικιοκρατικό νομοθετικό πλαίσιο για τη ναυτιλία, όπως διαμορφώθηκε από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ κατά τις τροποποιήσεις του Ελληνικού Συντάγματος, για τη συνέχιση της στυγνής εκμετάλλευσης των Ελλήνων και των αλλοδαπών ναυτεργατών και την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών.

Συμφώνησαν στον τεμαχισμό

Συγκεκριμένα, κατά τη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, η ευρωβουλευτής της ΝΔ Ρόδη Κράτσα - Τσαγκαροπούλου, ως εισηγήτρια του Σχεδίου Γνωμοδότησης, κατέθεσε τροπολογία σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη δύνανται να μην επικυρώσουν στο σύνολό τους «τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, η οποία εγκρίθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2006», αλλά «επιτρέπεται να επικυρώσουν μόνο τα τμήματα που εμπίπτουν στην κοινοτική αρμοδιότητα»!

Η τροπολογία εγκρίθηκε με οριακή πλειοψηφία 22 υπέρ - 21 κατά και 2 λευκά, σηματοδοτώντας έτσι ένα καίριο χτύπημα στα δικαιώματα των ναυτεργατών. Με αυτήν την επαίσχυντη ενέργεια επιδιώκουν να μείνει άθικτο το αντεργατικό τερατούργημα και συγκεκριμένα ο όρος 8 του άρθρου 13 του νόμου 2687/53, που από κοινού «εκσυγχρόνισαν» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να παραβιάζουν τις διεθνείς συμβάσεις και την εθνική νομοθεσία, τις Συλλογικές Συμβάσεις και γενικότερα τους όρους δουλιάς και αμοιβής και ασφάλισης των ναυτεργατών.

Η εισηγήτρια πρότεινε, ακόμα, η κατάθεση των εγγράφων επικύρωσης της (σχετικής) σύμβασης στο Γενικό Διευθυντή του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας να γίνει κατά προτίμηση πριν από την 31η Δεκέμβρη 2010, σε αντίθεση με την πρόταση του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας, που προτείνει η διαδικασία επικύρωσης από τα κράτη να έχει ολοκληρωθεί πριν από την 31η Δεκέμβρη 2008. Η συγκεκριμένη πρόταση απορρίφθηκε με 25 ψήφους κατά, 19 υπέρ και 2 λευκά, είναι όμως σίγουρο ότι θα επανέλθει.

Συμπαιγνία σε βάρος των ναυτεργατών

Κατά την ψηφοφορία για το σύνολο της Γνωμοδότησης της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού για τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, υπέρ ψήφισαν 43 ευρωβουλευτές του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, των Σοσιαλδημοκρατών, των Φιλελευθέρων, των Πράσινων, κ.ά., η «μεγάλη συμμαχία», δηλαδή, που αποτυπώνει τον αντιδραστικό χαρακτήρα και τον αρνητικό συσχετισμό δύναμης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε βάρος των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων.

Το όψιμο ενδιαφέρον της ΝΔ για την επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 άρχισε με ερώτηση της ευρωβουλευτή Ρόδης Κράτσα - Τσαγκαροπούλου προς το Συμβούλιο της ΕΕ στις 9/10/2006, στο οποίο εξέφραζε την αγωνία της για το αν «έχει ζητήσει από την Επιτροπή να ορίσει χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχετικά με τα πρότυπα ναυτικής εργασίας;»!!!

Η ευρωβουλευτής της ΝΔ «τεκμηρίωσε» την άποψή της στη χτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού με τη δημαγωγική δήλωση ότι η πρόταση για παράταση κατά 2 χρόνια επικύρωσης της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2010 γίνεται μετά από έρευνα που έκανε και τη διαπίστωση ότι η επικύρωση γίνεται με διαφορετικούς τρόπους π.χ. στην Αγγλία απ' ό,τι στην Ελλάδα. Οι ισχυρισμοί της αποτελούν πρόκληση για όλους τους ναυτεργάτες και αποτυπώνουν τα φαιδρά επιχειρήματα της πρότασης της ΝΔ και των άλλων εκπροσώπων των εφοπλιστών για τον τεμαχισμό της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006.

Να επικυρωθεί τώρα και στο σύνολό της η Σύμβαση

Εκ μέρους της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ο Γιώργος Τούσσας απαίτησε να επικυρωθεί άμεσα και στο σύνολό της η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006. Κατήγγειλε, παράλληλα, για μια ακόμη φορά τις προκλητικές ενέργειες της ΝΔ και των άλλων πολιτικών εκπροσώπων των εφοπλιστών στην Επιτροπή και απέναντι στους ναυτεργάτες.

Με ανακοίνωσή της, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, η οποία έγκαιρα είχε προειδοποιήσει για τις αντεργατικές μεθοδεύσεις, που τώρα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, καλεί τους ναυτεργάτες να βγάλουν τα απαραίτητα πολιτικά συμπεράσματα. Να καταδικάσουν έμπρακτα την αντεργατική πολιτική της ΝΔ, την πολιτική που κριτήριο έχει την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών γενικότερα του κεφαλαίου και πιστά εναλλάξ υπηρετούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Να αλλάξουν τους συσχετισμούς δύναμης, να ενισχύσουν το ΚΚΕ, το συνεπές ταξικό εργατικό κίνημα.

Η κλιμάκωση των αγώνων των ναυτεργατών με το ΚΚΕ και τις αγωνιστικές δυνάμεις που παλεύουν στις γραμμές του αποτελούν δύναμη αντίστασης -ανυπακοής - απειθαρχίας στην αντιλαϊκή - αντιδραστική πολιτική της ΕΕ, της κυβέρνησης της ΝΔ και των άλλων εκπροσώπων του κεφαλαίου, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος, για να πάρουν στα χέρια τους οι ναυτεργάτες, γενικότερα οι εργαζόμενοι, τον πλούτο που παράγουν και να τον αξιοποιήσουν για τη λαϊκή ευημερία.