ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στο κεφάλαιο με προίκα και διόδια - «χαράτσια»

Την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού ανακοίνωσε χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ

Σάββατο 27 Γενάρη 2007

ICON

Η κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτη την παράδοση των εθνικών οδικών αξόνων στο μεγάλο κεφάλαιο, γεγονός που θα επιφέρει τα επόμενα χρόνια τον τριπλασιασμό της τιμής των διοδίων. Χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση ενός ακόμη διαγωνισμού, βάσει του οποίου παραδίδεται στον ισπανοελληνικό κατασκευαστικό όμιλο «Hellenic Autopistas» ο οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδας, ο αποκαλούμενος και Ε-65.

Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει την Εγνατία Οδό στο ύψος της Παναγιάς, διασχίζοντας τη Θεσσαλία, με την Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο ύψος της Σκάρφειας έξω από τη Λαμία. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή ο ελληνικός λαός) θα καταβάλει τα 500 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος θα κατασκευάσει νέο δρόμο, μήκους 175 χιλιομέτρων (Σκάρφεια - Παναγιά), αλλά θα εκμεταλλεύεται άλλα 57 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου και συγκεκριμένα το τμήμα του Μαλιακού Σκάρφεια - Ράχες, το οποίο κατασκευάζει ή πρόκειται να κατασκευάσει για λογαριασμό του το δημόσιο με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού. Πρόκειται για έναν «μποναμά» τουλάχιστον άλλων 500 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις τεχνικών... Επίσης, η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και άλλα 6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης που θα βρίσκονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, το έργο θα ολοκληρωθεί εντός προθεσμίας 66 μηνών από την έναρξη των εργασιών. Την κοινοπραξία αποτελούν οι ισπανικές εταιρείες CINTRA S.A. και DRAGADOS S.A. και οι ελληνικές ΓΕΚ ΑΕ και ΤΕΡΝΑ ΑΕ.