ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ
Συγκρότησαν «συμμαχία προθύμων»

Σκοπός, να επιταχυνθούν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Κάνουν κριτική στην κυβέρνηση γιατί δεν εξασφάλισε έγκαιρα την κατάλληλη συναίνεση

Παρασκευή 2 Φλεβάρη 2007

Κόντρα στις επιδιώξεις των συγκεκριμένων κινήσεων τα αιτήματα και του προχτεσινού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου
Συναίνεση, διάλογος, εκτόνωση των κινητοποιήσεων στην εκπαίδευση, αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και άμεση προώθηση των μεταρρυθμίσεων.

Αυτό είναι το «πιάτο» που πρόσφερε χτες στην κυβέρνηση μία ομάδα πανεπιστημιακών, οι οποίοι αν και ισχνή μειοψηφία στα πανεπιστήμια, προβάλλονται από τα μέσα ενημέρωσης ως πλειονότητα.

Πρόκειται για έναν «τρικολόρ» συντονισμό τριών κινήσεων πανεπιστημιακών που στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου εμφανίστηκαν ως «Συντονιστική Επιτροπή των Πανεπιστημιακών Κινήσεων για τη Μεταρρύθμιση και την Αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου».

Η συνέντευξη δόθηκε για να δηλωθεί επιθετικά η ταύτιση και η «αφοσίωση» των συγκεκριμένων στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και του ΠΑΣΟΚ για την προώθηση του συνόλου των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων.

Η επιτροπή συντονίζει τις τρεις κινήσεις πανεπιστημιακών που έχουν κατά καιρούς δημοσιοποιήσει κείμενα ξεκάθαρης υπεράσπισης του προσχεδίου για το νέο νόμο - πλαίσιο και επιφανειακές διαχειριστικές κριτικές προς την κυβέρνηση για το ...ξεκάρφωμα. Οι κινήσεις είναι: «ΑΡΣΗ» (Αριστερά Σήμερα) - πλατφόρμα του ΣΥΝ, «Μεταρρύθμιση του πανεπιστημίου με πυξίδα την κοινή λογική», «Πρωτοβουλία» (ανάμεσά τους και ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ, Θ. Βερέμης).

Στη συνέντευξη Τύπου, αφού διατύπωσαν «κομψά» την αντίθεσή τους στις αγωνιστικές αποφάσεις των φοιτητικών Γενικών Συνελεύσεων, λέγοντας και ξαναλέγοντας πως «πανεπιστήμιο κλειστό, είναι πανεπιστήμιο νεκρό», δήλωσαν και στα ΜΜΕ - όπως λίγο νωρίτερα και στην ίδια την υπουργό Παιδείας - ότι ...συμπάσχουν με το υπουργείο για το κλίμα αναταραχής που επικρατεί στην Παιδεία!

Η «σαφήνεια» τους λείπει

Οπως μάλιστα τόνισε ο Αντ. Λιάκος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθήνας και υπέρμαχος του νέου, αντιδραστικού βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, «μάλωσαν» την υπουργό, καθώς ενήργησε χωρίς σχέδιο, κατέθεσε προτάσεις κατώτερες των περιστάσεων, δε διατυπώθηκε με σαφήνεια (!) τι ακριβώς προβλέπουν η αναθεώρηση του άρθρου 16 και ο νόμος - πλαίσιο, και ως εκ τούτου δεν καλλιεργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και συναίνεσης!

Παλεύοντας, λοιπόν, για ...συναίνεση, οι πανεπιστημιακοί των εν λόγω κινήσεων προτείνουν - προσφέροντας έτσι και διέξοδο στο υπουργείο - να ανακοινωθεί ο χρόνος υποβολής του νομοσχεδίου, να ληφθούν επείγοντα μέτρα ανάταξης του πανεπιστημίου για να μπει στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων. Να προωθηθούν, δηλαδή, άμεσα τα μέτρα του υπουργείου.

«Η τωρινή κατάσταση πρέπει να ανατραπεί. Να βγούμε από την κρίση», τόνισε ο Λ. Παπαγιαννάκης, της «ΑΡΣΗ», ενώ ζήτησε με τη σειρά του να διασαφηνίσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τις θέσεις τους για την αναθεώρηση και το νομοσχέδιο (άραγε, τι τον μπερδεύει, τι δεν έχει καταλάβει; Μόλις προχτές το βράδυ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ και για τις αναθεωρητέες παραγράφους του άρθρου 16...), αλλά και τη σημασία της αυτοτέλειας και αυτοδυναμίας των ιδρυμάτων. Ομως, ο λόγος που σπρώχνει φοιτητές και πανεπιστημιακούς στο δρόμο του αγώνα δεν είναι οι ...ασάφειες, αλλά η σαφής ιδιωτικοποίηση και υποβάθμιση του πανεπιστημίου!

Ο «τρίτος δρόμος» για τις ανατροπές

Κι ενώ δεν παρουσιάζεται ούτε ένα σημείο αντιπαράθεσης με το υπουργείο και το ΠΑΣΟΚ, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μ. Ρεπούση, της «ΑΡΣΗ» (επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας του αντιεπιστημονικού βιβλίου της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού), δε δίστασε να ισχυριστεί ότι η κίνηση αυτή αποτελεί τον «τρίτο δρόμο για τη μεταρρύθμιση»! Αποκαλυπτική της πλήρους αφοσίωσης στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, αλλά και στη σπίλωση του εκπαιδευτικού κινήματος ήταν και η παρέμβαση της Β. Κιντή, επίκουρου καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αθηνών (επίσης της «ΑΡΣΗ»!), η οποία χαρακτήρισε τις παλλαϊκές κινητοποιήσεις «ανούσια ανταλλαγή συνθημάτων», αφού, όπως είπε, το ζήτημα της μεταρρύθμισης πρέπει να βρίσκεται μακριά από ιδεολογικούς διαξιφισμούς και μικροπολιτικά συμφέροντα.

«Εναν πολιτικοακαδημαϊκό διάλογο για το πανεπιστήμιο του αύριο» αντιπαρέθεσε στο εκπαιδευτικό διεκδικητικό κίνημα ο καθηγητής του ΕΜΠ Ν. Σταυρακάκης, ο οποίος «οραματίζεται» το πανεπιστήμιο του αύριο ακριβώς όπως η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, «διαρκώς αξιολογούμενο, αυτόνομο και θεσμικά διεθνοποιημένο», όπως τόνισε.

«Βασιλικότερος του βασιλέως» παρουσιάστηκε και ο Γ. Παγουλάτος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ζήτησε να αλλάξουν οι διατάξεις του νόμου - πλαίσιο προς την κατεύθυνση της πιο αποφασιστικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων. Αξίζει να υπογραμμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμα και η «γενναία χρηματοδότηση», που υποτίθεται ότι διεκδικούν οι πανεπιστημιακοί της επιτροπής, εκφράζεται με το ...ριζοσπαστικό αίτημα για 5% του ΑΕΠ, που όμως δεν εξασφαλίζει την αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση των ιδρυμάτων! Αλλωστε, και οι θέσεις τους έτσι κι αλλιώς στην ιδιωτικοποίηση σπρώχνουν τα ιδρύματα...

«Εξαιρετική» η χαρά της υπουργού

«Εξαιρετική» χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας τη συνάντηση που είχε νωρίτερα χτες με τους εκπροσώπους αυτών των κινήσεων, τους οποίους ευχαρίστησε δημόσια για τη στήριξη που παρέχουν στην πολιτική της κυβέρνησης. Η Μ. Γιαννάκου προσπάθησε να δημιουργήσει την εντύπωση ότι συνεχίζεται ο «διάλογος» για την Παιδεία, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο λαμβάνει προτάσεις μέσω διαδικτύου που μάλιστα «όλες συγκλίνουν»! Αυτό το θλιβερό μονόλογο με τους καταμετρημένους (έως χίλιους) υποστηρικτές, τον ανατρέπουν κάθε βδομάδα, κάθε μέρα, δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές για ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, στους δρόμους όλης της Ελλάδας.