Eurokinissi |
Συγκεκριμένα, τροποποιεί άρθρο παλιότερου νόμου (1650/86) που όριζε ότι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) μπορεί να είναι οι ΟΤΑ - και μόνο αυτοί - και δίνει τη δυνατότητα και σε Ανώνυμες Εταιρείες των ΟΤΑ, δηλαδή, στις περίφημες διαδημοτικές επιχειρήσεις. Μάλιστα, προχωρά ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Η Ανώνυμη Εταιρεία των ΟΤΑ προβλέπεται να ασκεί όχι μόνο τη διαχείριση των απορριμμάτων (πλην της αποκομιδής, που παραμένει στους ΟΤΑ) αλλά και δραστηριότητες «συναφείς», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, με τη διαχείριση. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί να ασκηθούν μια σειρά από δραστηριότητες, που ο κάθε Περιφερειάρχης μπορεί να χαρακτηρίσει ως «συναφείς».
Παραπέρα, θεσμοθετείται η δυνατότητα, όχι μόνο στους συνδέσμους των ΟΤΑ, αλλά ακόμη και στις Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ διαχείρισης των απορριμμάτων να επιβάλλουν και να εισπράττουν απ' ευθείας από τους δημότες ανταποδοτικά τέλη για τις υπηρεσίες που προσφέρουν! Οπως αναφέρεται, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, θα «ρυθμίζονται τα θέματα άσκησης τιμολογιακής πολιτικής σχετικά με την κοστολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την είσπραξη των ανταποδοτικών τελών από τους εξυπηρετούμενους δημότες».
Motion Team |
Τέλος, με μια εξαιρετικά επικίνδυνη διάταξη αναφέρεται ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) «ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα ή θέματα με χαρακτήρα τεχνικό ή λεπτομερειακό, αναφορικά με τη λειτουργία και την άσκηση δραστηριοτήτων των νομικών προσώπων του παρόντος άρθρου σε σχέση με τη διαχείριση και τις μεθόδους διαχείρισης αποβλήτων». Αφήνει, δηλαδή, ανοιχτό το ενδεχόμενο για τις μεθόδους διαχείρισης(!), που, με δεδομένες τις θέσεις για καύση των απορριμμάτων, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο...
Eurokinissi |