ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ανεξέλεγκτες συνθήκες με κυβερνητικές πλάτες

Με αδιαμφισβήτητα στοιχεία, ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» καταδεικνύουν ότι η «μαύρη» και επικίνδυνη εργασία έχουν γίνει καθεστώς

Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2007

Φιάλες προπανίου και οξυγόνου σε γκαράζ πλοίου. Η «μαύρη» εργασία ανειδίκευτων μέσα σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε έγκλημα...
Σε «όργιο» «μαύρης εργασίας» έχουν επιδοθεί οι ακτοπλόοι εφοπλιστές μέσα στο επιβατηγό τμήμα του λιμανιού του Πειραιά μπροστά στα μάτια των λιμενικών αρχών και με ξεκάθαρη την κάλυψη από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ ταυτόχρονα εντείνεται η εισφοροκλοπή και εισφοροδιαφυγή τους σε βάρος του ΝΑΤ! Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ είναι πλήρως ενημερωμένοι για αυτές τις αυθαιρεσίες, με συγκεκριμένες καταγγελίες και έγγραφα που έχουν αποστείλει τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» εδώ και μέρες.

Αντί όμως να ληφθούν μέτρα, μακραίνει ο κατάλογος των ακτοπλοϊκών πλοίων που εκτελούν μέσα στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά εκτεταμένες επισκευαστικές εργασίες ακόμα και με χρήση φλόγας, χρησιμοποιώντας ναυτεργάτες ανασφάλιστους, με μεροκάματο πείνας. Εκτός των άλλων, αυτή η αυθαίρετη μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε επισκευαστική ζώνη παραβιάζει και μια σειρά κανόνων ασφαλείας τόσο σε ό,τι αφορά τα ίδια τα πλοία όσο και τους επιβάτες που μπαινοβγαίνουν στο λιμάνι.

Με νέα καταγγελία προς τον υπουργό ΕΝ, το ΝΑΤ και άλλους αρμόδιους, τα δύο σωματεία καταθέτουν έναν ακόμα κατάλογο πλοίων που έχουν ελέγξει οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες τους, στα οποία παραβιάζονται τα πάντα. Πρόκειται για τα πλοία «JET FERRY I», «ΑΡΤΕΜΙΣ», «FLYING CAT II», «FLYING CAT 5», «SPEEDRUNNER I», «HIGH SPEED I», «HIGH SPEED II», «HIGH SPEED 4», «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ», «OCEAN COUNTESS», «SEA JET II», «ΝΕΦΕΛΗ», «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΡΟΔΑΝΘΗ», «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ».

Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία, «οι εφοπλιστές παίρνουν άδειες εργασιών, συνήθως για χρωματισμούς και συντήρηση», ενώ εκτελούν εκτεταμένες επισκευές ακόμα και με χρήση φλόγας, όπως στα πλοία «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», «ΡΟΔΑΝΘΗ» και «ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΠΡΑΪΝΤ». Στα πλοία δεν υπάρχει πλήρωμα ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι δουλεύουν ηλεκτρομηχανές. Ανασφάλιστοι ναυτεργάτες περιφέρονται και εκτελούν επισκευές σε πλοία της ίδιας εταιρείας όπως για παράδειγμα στα πλοία του Γερ. Αγούδημου, ενώ οι αρμόδιες αρχές παραδέχονται μισθολογικές καταστάσεις «μαϊμού» που παρουσιάζουν οι εφοπλιστές, όταν, σύμφωνα με εγκύκλιο του ΝΑΤ (υπ. αριθ. 59000/25384/12-11-1979), προβλέπεται ότι θα πρέπει από τις λιμενικές αρχές να αναγράφεται στο φυλλάδιο του ναυτεργάτη η ημερομηνία «αναλήψεως εργασίας και διακοπής ταύτης» σε επισκευαζόμενο πλοίο, για να εξασφαλίζεται, εκτός των άλλων, η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών στο ΝΑΤ.

Τα σωματεία τονίζουν ότι πολλά από τα ακτοπλοϊκά πλοία είναι ακινητοποιημένα αυθαίρετα, παραβιάζοντας το 10μηνο ναυτολόγησης, που σημαίνει χιλιάδες ναυτεργάτες στην ανεργία, ενώ αυτή η κατάσταση έχει συνέπειες και για τα νησιά. Προειδοποιούν με αγωνιστικές κινητοποιήσεις, αν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ και του ΝΑΤ δε λάβουν τα απαραίτητα μέτρα.