Να ενημερωθείτε από τον ΟΑΕΔ για αυτά τα Προγράμματα και μέσα από το μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού».
(Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γ' Γυμνασίου, κεφάλαιο 3 - «Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή», σελίδα 26).
Η ανοδική κοινωνική κινητικότητα, που ουσιαστικά συνδέεται με την αλλαγή της κοινωνικής τάξης, σύμφωνα με το βιβλίο, συντελείται μέσα από την επαγγελματική κατάρτιση του ατόμου ή την απόκτηση πτυχίου. «Η κοινωνική κινητικότητα μπορεί να είναι: α) ανοδική, όταν το άτομο κινείται από κατώτερες σε ανώτερες κοινωνικές τάξεις, όπως π.χ. στην περίπτωση που το άτομο αποκτά επαγγελματική κατάρτιση ή ένα πτυχίο», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η όποια αλλαγή κοινωνικής θέσης όμως (που στις μέρες μάλλον είναι καθοδική παρά ανοδική) σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει με την επαγγελματική κατάρτιση ή ένα πτυχίο χωρίς να δίνεται απάντηση για τη σχέση κάθε ατόμου με τα μέσα παραγωγής. Αραγε, ένας άνεργος με πτυχίο και πιστοποιητικά κατάρτισης ανήκει αυτόματα στην αστική τάξη;
Η αλλαγή επαγγέλματος εμφανίζεται σαν το κλειδί για την επιτυχία ή αποτυχία και, κατά συνέπεια, οι νέοι πρέπει να αγκομαχούν για το κυνήγι της διά βίου κατάρτισης, αφού διαρκώς εξαφανίζονται επαγγέλματα και εμφανίζονται άλλα, προκειμένου να μπορέσουν να έχουν ανοδική επαγγελματική πορεία και μεταβολή της κοινωνικής τους τάξης. Ομως το κυνήγι πίσω από τις εξελίξεις δεν είναι πρόοδος, αλλά οπισθοδρόμηση. Γιατί με το δόλωμα της βελτίωσης της κοινωνικής θέσης, οι νέοι αποδέχονται μια ζωή αναζήτησης δεξιοτήτων προκειμένου να φτάσουν τις συνεχώς μεταβαλλόμενες πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, σε ένα σχήμα κατάρτισης - εργασίας χωρίς δικαιώματα - ανεργίας - επανακατάρτισης κ.ο.κ. αφού αυτή είναι η μοίρα που επιφυλάσσουν για τον αυριανό εργαζόμενο.