Ως «ποιοτική αναβάθμιση» των ιδρυμάτων προσπάθησε να εμφανίσει το νομοσχέδιο, που κατατέθηκε χτες στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας
Αυτό το νομοθέτημα, απέναντι στο οποίο βρίσκεται σε κινητοποιήσεις εδώ και ένα χρόνο η ακαδημαϊκή κοινότητα, θα έχει ως βασική συνέπεια τη λειτουργία των πανεπιστημίων και ΤΕΙ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, σαν τις επιχειρήσεις δηλαδή, ενώ για την πλειοψηφία των φοιτητών που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες θα καταστήσει τις σπουδές ανέφικτες. Παράλληλα, με την ιδιωτικοποίηση θα προχωράει και η υποβάθμιση των σπουδών μέσα από μια διαδικασία «φαστ φουντ», όπως έχει δείξει η εμπειρία άλλων χωρών όπου ήδη έχουν εφαρμοστεί αυτές οι αναδιαρθρώσεις. Και για να καθιερωθούν αυτά, η κυβέρνηση φροντίζει να οπλίσει τις διοικήσεις των ιδρυμάτων με ένα αντιδραστικό οπλοστάσιο.
Ενώ οι φωνές των φοιτητών που διαδήλωναν στην οδό Μητροπόλεως έφταναν μέχρι τον 7ο όροφο του υπουργείου Παιδείας, η υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου, που παρουσίαζε εκεί το νομοσχέδιο, προσπαθούσε να εμφανίσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση ως ...λαϊκή απαίτηση!
Προκειμένου, δε, να σερβίρει τις αυταρχικές στο πνεύμα τους διατάξεις του νομοσχεδίου, μίλησε για «τέλμα» και «αδιέξοδα» στη σημερινή τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αφησε να εννοηθεί ότι η αδιαφάνεια, οι φοιτητικές κινητοποιήσεις και οι δαιδαλώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες κυριαρχούν σήμερα στα πανεπιστήμια και τα οδηγούν σε μια κατάσταση όπου λίγο - πολύ κανείς δεν μπορεί να σπουδάσει..
Εκεί που «έδωσε ρέστα», όμως, η υπουργός ήταν στο θέμα του ακαδημαϊκού ασύλου. Εφτασε στο σημείο να ισχυριστεί ότι το πρόβλημα με το άσυλο δεν είναι μέχρι σήμερα η παρέμβαση δημόσιας δύναμης, αλλά οι φοιτητικές καταλήψεις!