Associated Press |
Και φυσικά γεννιέται αυτόματα το ερώτημα: Σε ποια ακριβώς Αφρική ταξίδεψε ο μικρός Κώστας ή - σωστότερα - ο συγγραφέας του βιβλίου; Μήπως στην Αιθιοπία του απέραντου αναλφαβητισμού και της μεγάλης θνησιμότητας; Ποια θέατρα και ποια γήπεδα για σπορ ανακάλυψε στη Μαύρη Ηπειρο;
Το βιβλίο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Στ' Δημοτικού αποτελεί επανέκδοση του παλιότερου, του 1985. Ξεφυλλίζοντάς το παρατηρεί κανείς ότι απουσιάζει εντελώς η αναφορά στη σύγχρονη φτώχεια και εξαθλίωση και η Γη παρουσιάζεται σαν παράδεισος στα μάτια του μικρού μαθητή. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι διαφορετική για εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η UNICEF με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδιού, 700 εκατ. παιδιά σε όλο τον πλανήτη επιβιώνουν με λιγότερο από 1 δολάριο την ημέρα, περισσότεροι από 250 εκατ. ανήλικοι εργάζονται παράνομα, ενώ 100 εκατ. παιδιά ζουν στους δρόμους και άλλα τόσα, κυρίως κορίτσια δεν πηγαίνουν σχολείο.
Τουλάχιστον λοιπόν, υποτιμά τα παιδιά της Αφρικής αλλά και τα Ελληνόπουλα που γίνονται αποδέκτες μιας τέτοιας εικόνας, το γεγονός ότι αφού υπάρχει ανάγκη για επικοινωνία με το Θεό και δυνατότητα για ποδόσφαιρο έχουν μπει στην άκρη οι - ανεκπλήρωτες - ανάγκες για επιβίωση.
Δεν έχουν ανάγκη από το σχολείο να τους κρύψει την πραγματικότητα τα παιδιά. Αλλωστε, όρος για να γίνει το σχολείο και η μάθηση ελκυστική είναι να συνδέεται με την πραγματική ζωή. Οχι βέβαια με την πιο χυδαία της έκφραση (όπως συνηθίζεται στα νέα βιβλία με την υπερ - προβολή καταναλωτικών προτύπων, του χρήματος, της τεχνολογίας κλπ.) αλλά με την πραγματική ζωή, τις αγωνίες, τα προβλήματα, τους αγώνες του λαού αλλά και με την αναζήτηση των αιτιών για όσα συμβαίνουν.