ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ ΣΕ ΒΡΑΧΙΑ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Παραλίγο νέο «Σαμίνα» μισό μίλι από την ακτή

Ερωτήματα και ευθύνες ΥΕΝ και εφοπλιστών για το «ατύχημα» στο πλοίο που μετέφερε πάνω από 1.500 επιβάτες και πλήρωμα

Παρασκευή 6 Απρίλη 2007

Η επικίνδυνη κλίση στο κρουαζιερόπλοιο είναι εμφανής, καθώς η επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη
Επί τρεις και πάνω ώρες 1.155 επιβάτες και 391 ναυτεργάτες πλήρωμα, όλοι μέσα στο 21χρονο ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND», του εφοπλιστή Λοΐζου (Ομιλος Λούης), έδιναν μάχη για να σωθούν, μόλις μισό μίλι έξω από το λιμάνι της Σαντορίνης στα Φυρά. Το κρουαζιερόπλοιο, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, προσέκρουσε πάνω σε βράχια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα στη δεξιά του πλευρά κοντά στην πλώρη, να αρχίσει να βάζει νερά και να παρουσιάσει κλίση αρχικά 12 μοιρών.

Ολα τα στοιχεία βοούν ότι από καθαρή τύχη γλίτωσαν οι τόσοι άνθρωποι. Και ότι αν το πλοίο βρισκόταν πιο μακριά από το λιμάνι και επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες, η τραγωδία θα είχε απροσδιόριστες διαστάσεις. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι, παρά τις προσπάθειες όλες οι ευθύνες να αποδοθούν αποκλειστικά και μόνο στον πλοίαρχο, ο εφοπλιστής, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης και η κυβέρνησή του είναι οι υπόλογοι.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και ο Κεφαλογιάννης, πιστοί στο δόγμα ότι τα εφοπλιστικά συμφέροντα είναι «ιερό και όσιο», δε διστάζουν ακόμα και να παίζουν κορόνα - γράμματα τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, δίνοντας κατεύθυνση σε λιμενικές αρχές και ελεγκτικές υπηρεσίες να δίνουν άδειες απόπλου σε πλοία που, με ευθύνη των εφοπλιστών, όπως και του Λοΐζου, δεν πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Κομφούζιο με ευθύνη του ΥΕΝ

Ακριβής ώρα πρόσκρουσης και ώρα εντολής πλοιάρχου για την εγκατάλειψη του πλοίου μέχρι αργά το βράδυ δεν είχε δοθεί. Ωστόσο, αυτό που είδε ολόκληρο το πανελλήνιο ήταν ότι από τις 4 το απόγευμα που ξεκίνησε η διάσωση επιβατών και ναυτεργατών, αυτή ολοκληρώθηκε στις 7 το βράδυ! Δηλαδή προσπαθούσαν να αποβιβάσουν τους ανθρώπους επί τρεις ώρες, όταν ο κανονισμός προβλέπει ρητά και κατηγορηματικά ότι η επιχείρηση διάσωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε μισή ώρα, διαφορετικά υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα! Σε ό,τι αφορά τον τρόπο της διάσωσης, όπως ακριβώς έγινε και με το τραγικό «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αυτοί που έπαιξαν τον κύριο ρόλο ήταν οι βαρκάρηδες του νησιού και ορισμένα φέρι μποτ ανοιχτού τύπου (παντόφλες).

Συγκεκριμένα, από την ώρα έναρξης εγκατάλειψης του πλοίου στη θάλασσα, αντί για οργανωμένο σχέδιο διάσωσης, επικράτησε - όπως όλα δείχνουν - κομφούζιο, στο οποίο την κύρια ευθύνη είχε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ το γενικό «κουμάντο» στην επιχείρηση φάνηκε να αναλαμβάνει το ΓΕΕΘΑ, με εντολή του οποίου στην περιοχή κατέπλευσαν 5 ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, αεροπλάνα «C-130» και δύο φρεγάτες. Επίσης κατέπλευσαν και δύο παραπλέοντα ακτοπλοϊκά πλοία. Ομως ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών μεταφέρθηκε στο λιμάνι με βάρκες και με ένα φέρι μποτ το οποίο πηγαινοερχόταν.

Πού ήταν τα σωστικά μέσα;

Τα πρώτα στοιχεία βοούν για τις παραλίγο εγκληματικές ελλείψεις και παραλείψεις:

Το καράβι, αργά το βράδυ, ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Αθηνιού. Οι επιβάτες του, οι οποίοι ήταν όλοι αλλοδαποί τουρίστες από Αμερική, Καναδά και Γερμανία, μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία της περιοχής, ενώ αναμενόταν να τους παραλάβει άλλο πλοίο της εταιρείας.