ΝΑΥΑΓΙΑ «SEA DIAMOND» - «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Παράλληλες ιστορίες συγκάλυψης

Η πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ «βγάζει λάδι» το εφοπλιστικό κεφάλαιο

Τετάρτη 18 Απρίλη 2007

Eurokinissi

Είναι τουλάχιστον αυταπάτη να γίνεται λόγος για ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για ασφαλή πλοία, για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνολικά ναυτιλία προς όφελος του λαού, όσο θα κυριαρχεί η πολιτική των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που ανάγει τους εφοπλιστές σε «κράτος εν κράτει». Πολιτική που στα πλαίσιά της έχει στηθεί ένα ολόκληρο κύκλωμα από επιθεωρητές, νηογνώμονες, υπηρεσίες του ΥΕΝ και πολλούς ακόμα, για να «βγάζει λάδι» το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Χτες, στη διάρκεια της δίκης για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που συνεχίζεται στο Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά, αναδύθηκαν ξανά οι εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, του «Ελληνικού Νηογνώμονα», της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ, που επέτρεπαν να ταξιδεύει αυτό το σαπάκι. Ομως, φάνηκαν και οι ευθύνες των διωκτικών και δικαστικών αρχών που έριξαν όλες τις ευθύνες αποκλειστικά στο πλήρωμα στέλνοντας ως κακούργους στη φυλακή τον πλοίαρχο και υποπλοίαρχο, ενώ η μόνη κατηγορία που αποδόθηκε στην εταιρεία ήταν για ...πλημμέλημα! Οι επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΥΕΝ αθωώθηκαν ενώ στο «Νηογνώμονα» δεν ασκήθηκε ποτέ δίωξη.

Στη διάρκεια κατάθεσης του πραγματογνώμονα Απ. Παπανικολάου ήρθαν στο φως και νέα στοιχεία από έκθεση που κατέθεσαν δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων. Οι υδατοστεγείς θύρες των στεγανών διαμερισμάτων του πλοίου δεν μπορούσαν να κλείσουν γιατί - εκτός των άλλων, όπως, ότι εκεί υπήρχαν καμπίνες - δεν είχαν αντλίες ελαίου! Αυτό έρχεται να προστεθεί στη σωρεία στοιχείων που έχουν αναδειχτεί μέχρι τώρα και που έχουν αποδείξει ότι το πλοίο αυτό έπρεπε να ήταν στο διαλυτήριο και όμως το «κύκλωμα» το είχε πιστοποιήσει ως αξιόπλοο!

Το ίδιο ακριβώς σκηνικό για τη συγκάλυψη των ευθυνών ΥΕΝ και εφοπλιστών και τη μετάθεση όλων των ευθυνών στο πλήρωμα έχει «στηθεί» και για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» της εταιρείας «ΛΟΥΗΣ» με απολογισμό δύο αγνοούμενους και απειλή για οικολογική καταστροφή της θάλασσας της Σαντορίνης και όχι μόνο! Η διαδικασία των ερευνών και των ανακρίσεων παραμένει «διάτρητη». Οι μέχρι τώρα ενέργειες των αρμόδιων αρχών κινούνται πεντακάθαρα στη «γραμμή» συγκάλυψης που έδωσαν από την πρώτη στιγμή ΥΕΝ και εταιρεία. Εδώ και 11 μέρες που έχει αρχίσει η διερεύνηση της υπόθεσης, δεν έχουν οριστεί πραγματογνώμονες, γεγονός που χαρακτηρίζεται πρωτοφανές! Ενώ επικεφαλής της προανάκρισης για λογαριασμό του Ανώτατου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ) παραμένει ο αναρμόδιος αξιωματικός του Λιμενικού, που φέρεται να έχει και «βεβαρημένο παρελθόν»...

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, καλύπτει την εταιρεία ακόμα και για το θέμα της ρύπανσης. Σε χτεσινή του συνάντηση με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Σαντορίνης και στο αίτημά τους για άμεση απάντληση του μαζούτ από το κρουαζιερόπλοιο, ανέλκυσή του και πλήρη καθαρισμό της θάλασσας, δεν έδωσε καμία απάντηση. Αρνήθηκε να τους ενημερώσει ακόμα και για το ...περιβόητο πλάνο απάντλησης του μαζούτ που υποτίθεται ότι έχει καταστρώσει η εταιρεία και έχει εγκρίνει το ΥΕΝ!