Ποια εκπαίδευση συμφέρει την άρχουσα τάξη και ποια την εργατική τάξη, το λαό; Απάντηση στο ερώτημα, απάντηση καθάρια διατυπωμένη, με στοιχεία τεκμηριωμένη, αντλημένη από μακρόχρονη εκπαιδευτική πείρα αλλά και στηριγμένη στην έρευνα και στη μελέτη των προβλημάτων της εκπαίδευσης στο Κέντρο Μαρξιστικών Μελετών, απάντηση απέραντης αγάπης για όλα τα παιδιά αλλά περίσσιας έγνοιας για τα πιο αδικημένα - για τα παιδιά του λαού - δίνει το βιβλίο του εκπαιδευτικού και ερευνητή στο Κέντρο Μαρξιστικών Μελετών, Γιώργου Κ. Μωραΐτη «Ιδεολογικές και μεθοδολογικές αρχές της εργασίας στο σχολείο της πολυτεχνικής εκπαίδευσης». Το εξαιρετικά επίκαιρο βιβλίο - βιβλίο «απόσταγμα» τριών σεμιναρίων που είχαν γίνει στο ΚΜΕ με θέμα «Παιδεία και ελληνική κοινωνία» - που μόλις κυκλοφόρησε από τη «Σύγχρονη Εποχή», αποδεικνύει περίτρανα ότι η σημερινή άρχουσα τάξη επιχειρεί να μεταβάλει την έννοια σχολείο, σε μηχανισμό των ταξικών συμφερόντων της. Σε μηχανισμό μερικών επίλεκτων «υπηρετών» της, από τη μια, και από την άλλη σε μηχανισμό χειραγώγησης των λαϊκών μαζών και υποταγής τους, άνευ δυνατοτήτων και όρων. «Σχολείο» που να βγάζει άβουλα, φοβισμένα, αγράμματα ανθρωπάκια, εργατικά χέρια αλυσωμένα από την άγνοια, χωρίς δικαιώματα και μερίδιο από την υπεραξία που θα παράγουν, γιατί έτσι θέλει η κρυφοδουλοκτητική νεοταξική κοινωνία. Η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, η νεολαία, όμως, οφείλουν να μάθουν τι σχολείο χρειάζονται για να μην καταντήσουν...«δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα».