Αποκαλυπτικά στοιχεία για τις εξελίξεις στον κλάδο
Eurokinissi |
Τα κέρδη των 66 εταιρειών - εξαιρείται από τη σύγκριση η «Shell» που το 2005 είχε άκρως αυξημένη κερδοφορία από παραχώρηση εμπορικών σημάτων - αυξήθηκαν το 2006 κατά 9%. Διαμορφώθηκαν στα 103,9 εκατ. ευρώ, που φτάνουν τα 113,9 εκατ. ευρώ μαζί με την «Shell». Από τις 67 εταιρείες, οι 56 εμφάνισαν κέρδη (21 από αυτές μειωμένα σε σχέση με το 2005) και μόλις 11 προέκυψαν ζημιογόνες. Οι πέντε μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου βάσει τζίρου (ΕΚΟ, «Shell», BP, «Jetoil», «Avin») έχασαν ένα μερίδιο της αγοράς προς όφελος μικρότερων εταιρειών. Η εικόνα αυτή συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες του 2007. Σύμφωνα με τα στοιχεία καταναλώσεων του πρώτου τριμήνου, στις αγορές βενζινών και ντίζελ η ΕΚΟ διέθεσε 13,4% λιγότερες ποσότητες καυσίμων, η BP 15,1%, η «Sell» 10,8% και η «Avin» 5,1%.
Η συνοπτική εικόνα των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου έχει ως εξής: Η ΕΚΟ μείωσε την κερδοφορία της κατά 12%, παραμένει όμως πρώτη στον κλάδο από άποψη πωλήσεων και αυτή την περίοδο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη δικτύου ιδιόκτητων πρατηρίων. Η «Shell» αύξησε τις πωλήσεις της και εμφάνισε 10 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη. Η «BP Hellas» πρωταγωνίστησε το 2006 στα κέρδη με 32,2 εκατ. ευρώ. Η «Jetoil», παρά τη μείωση κερδών βρίσκεται στην 6η θέση από άποψη κερδοφορίας. H «Avin» («Μότορ Οϊλ») εμφάνισε κέρδη 5,7 εκατ. ευρώ.
Την υψηλότερη άνοδο πωλήσεων και κερδών κατέγραψε η «Aegean Oil» που καταλαμβάνει την 6η θέση σε πωλήσεις, παρά την απουσία της από την αγορά των νησιών και των καυσίμων βιομηχανίας. Για να το αλλάξει αυτό, πρόσφατα εγκαινίασε νέες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο και αναμένεται σύντομα να δρομολογήσει διπύθμενα πλοία για εφοδιασμό με καύσιμα των νησιών.