ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Οργιάζει η ανασφάλιστη και μαύρη εργασία

Αποκαλυπτικοί οι έλεγχοι ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στα λιμάνια Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Κυλλήνης και Ρίου

Πέμπτη 5 Ιούλη 2007

Τις άθλιες εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στα πλοία της γραμμής αποκαλύπτουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία
Εκατοντάδες ναυτεργάτες στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, στα τουριστικά και στα πορθμεία στα λιμάνια Πάτρας, Κυλλήνης, Ρίου και Ηγουμενίτσας πλήττονται με τον πιο βάρβαρο τρόπο από την πολιτική που συνδιαμορφώνουν κυβέρνηση της ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η οποία πυροδοτεί την άγρια επιθετικότητα των εφοπλιστών και ενισχύει την κερδοφορία τους.

Σύγχρονο δουλεμπόριο, σταδιακή αντικατάσταση των ναυτεργατών με εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους χωρίς δικαιώματα και «φωνή», μετατροπή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε «κουρέλια», ωράρια μέχρι εξάντλησης, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη. Αυτά αποκαλύπτονται από τα στοιχεία που φέρνουν στο φως τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Στοιχεία τα οποία συνέλεξαν κατά τη διάρκεια περιοδείας αντιπροσωπειών τους στα παραπάνω λιμάνια, επιβεβαιώνοντας την επιτακτική ανάγκη της οργάνωσης των ναυτεργατών μέσα και έξω από τα καράβια για την ανάπτυξη των αγώνων.

Στο λιμάνι της Πάτρας: Στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία διαπιστώθηκε ότι οι ειδικές - μειωμένες συνθέσεις που τους έχει καθορίσει το ΥΕΝ δεν ανταποκρίνονται ούτε στις ελάχιστες ανάγκες των πλοίων. Αποτέλεσμα, οι εφοπλιστές για να καλύψουν τα κενά έχουν προσλάβει ανασφάλιστους αλλοδαπούς, τους οποίους έχουν «βαφτίσει» υπεράριθμους!

Πρωτεργάτης σε αυτό ο εφοπλιστής Π. Παναγόπουλος, πρόεδρος του ομίλου «Αττικα Γκρουπ». Στα πλοία ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ V, VI, XI, XII και στο RO/RO «ΜΑΡΙΝ» έχει προσλάβει συνολικά 48 αλλοδαπούς χαμηλόμισθους με εργασιακές σχέσεις σύγχρονης σκλαβιάς. Αλλωστε, αυτό μαρτυρά και ο τραυματισμός το περασμένο Σάββατο αλλοδαπού ναυτεργάτη στο «ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ VI». Παρόμοια κατάσταση επικρατεί στα πλοία «BLUE ORIZON», «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ», «ELLIT», «ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΑΣ» και «ΙΟΝΙΑΝ ΚΙΝΓΚ» (σημαία Κύπρου) με συνολικά 24 «υπεράριθμους».

Στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιταλία: Στα πλοία «SIREN» και «POLLARIS» οι πλοιοκτήτριες εταιρείες παραβιάζουν και την οργανική σύνθεση, τινάζοντας στον αέρα την ασφάλεια του πλοίου, αλλά ακόμα και αυτές τις ειδικές κατάπτυστες συμφωνίες που έχουν συνάψει με την πλειοψηφία της ΠΝΟ για τον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατών στην οργανική σύνθεση. Στο «SIREN» έχει 31 Ελληνες ναυτεργάτες ναυτολογημένους και 14 αλλοδαπούς, σύνολο 45 ναυτεργάτες, όταν η ειδική συμφωνία με την ΠΝΟ προβλέπει 59 Ελληνες. Στο «POLLARIS» έχει 37 Ελληνες ναυτολογημένους και 13 αλλοδαπούς ενώ η ειδική συμφωνία προβλέπει 61 Ελληνες.

Στα λιμάνια Κυλλήνης και Ρίου: Στα πλοία των πορθμείων λόγω και εκεί των ειδικών - μειωμένων συνθέσεων και των αυξημένων δρομολογίων και αναγκών, παραβιάζεται η Συλλογική Σύμβαση, δεν τηρείται η ωριαία ανάπαυση και οι ναυτεργάτες δουλεύουν μέχρι εξάντλησης.