ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Τιμές ... κρουαζιέρας με σαπάκια
Κυριακή 8 Ιούλη 2007

Eurokinissi

Μάης του 2002 και Φλεβάρης του 2006. Πολυήμερες απεργίες των ναυτεργατών σε όλη την Ελλάδα. Καράβια δεμένα στα λιμάνια. Εργαζόμενοι και νεολαία συγκεντρώνονται στο λιμάνι του Πειραιά, διαδηλώνουν μαζί με τους ναυτεργάτες για φθηνά εισιτήρια, ασφαλή πλοία και συχνή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Το 2002 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιστρατεύει τους ναυτεργάτες, στέλνει τα ΜΑΤ και το Λιμενικό, όπου «χτυπώντας στο ψαχνό» διαλύουν την απεργία. Το 2006 η κυβέρνηση της ΝΔ επιστρατεύει ξανά τους ναυτεργάτες. Αποτέλεσμα: Τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου αυξάνουν μέχρι και 114,8%...

Οσα με συνέπεια υποστήριζαν οι ναυτεργάτες ότι θα επακολουθήσουν με την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών επιβεβαιώνονται περίτρανα.

Απελευθέρωση... τιμών!

Στα ήδη πανάκριβα εισιτήρια, από την 1η Ιούνη προστέθηκαν και νέες αυξήσεις. Η κατάσταση είναι τέτοια που 300 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο (μονή διαδρομή) μπορεί να μην αρκούν για να ταξιδέψει προς τον προορισμό της! Οπως ανέδειξε ο «Ρ» και σε προηγούμενο θέμα (17/6/2007), οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές αυξάνουν κατά βούληση του εφοπλιστικού κεφαλαίου και μάλιστα πρόκειται για αυξήσεις της τάξεως του 9%-11%.

Αναφέρουμε ενδεικτικά παραδείγματα των απανωτών αυξήσεων:

Απελευθέρωση της ηλικίας των πλοίων!

Eurokinissi

Μια οικογένεια χρειάζεται πολλά μεροκάματα για ένα ταξίδι με... τα σαπάκια
«Περίπατο» πάει και η ασφάλεια χιλιάδων ανθρώπινων ζωών. Με την απελευθέρωση της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων επανεντάχθηκαν στον ακτοπλοϊκό στόλο όσα υπερήλικα πλοία είχαν αποσυρθεί, όπως τα 38χρονα «ΜΙΛΕΝΑ» και «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου. Αυτά τα παλιά και κατά κοινή ομολογία υποσυντήρητα πλοία, όπως το «ΜΙΛΕΝΑ», θα εκτελούν μάλιστα ταξίδι «οδύσσεια» όπως Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Πάτμος - Λειψοί - Βαθύ Σάμου.

Οσο για τον αριθμό των πλοίων που ...«καλύπτουν» τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αξίζει να σημειωθεί ότι από περίπου 90 που ήταν το 2005, το 2006 ήταν 77 (σ.σ. σε αυτά δε συμπεριλαμβάνονται οι μικρές πορθμειακές γραμμές).

Απελευθέρωση των εφοπλιστικών κερδών

Από τη μια έχουμε: Χιλιάδες εργαζόμενους που ένα «διακοποδάνειο» δεν τους φτάνει για να πληρώσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πλοία - «σκυλοπνίχτες» να ταξιδεύουν ελεύθερα και με ...το νόμο. Χιλιάδες νησιώτες αποκλεισμένους. Κι από την άλλη έχουμε: Εφοπλιστές που «πλέουν σε πελάγη κερδών». Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΑΝΕΚ για τη χρήση του 2006, τα καθαρά κέρδη της ΑΝΕΚ αυξήθηκαν κατά 114,8% και έφτασαν στα 21,5 εκατ. ευρώ, έναντι 10,0 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση! Η «Blue Star» παρουσίασε το 2006 αύξηση καθαρών κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατά 24,4% σε σύγκριση με τη χρήση 2005 και έφτασε τα 21,76 εκατ. ευρώ.