ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στο «κόκκινο» οι τιμές των εισιτηρίων

Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες της κυβέρνησης να πείσει για το αντίθετο, οι αυξήσεις στα ναύλα φτάνουν και το 145,5% σε σχέση με πέρυσι

Πέμπτη 12 Ιούλη 2007

Ξεπερνούν το 20% οι αυξήσεις που επέβαλαν οι εφοπλιστές από την 1η Ιούνη του 2007 στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για την οικονομική (γ΄ θέση) των συμβατικών πλοίων. Οι αυξήσεις στη διακεκριμένη θέση και στα εισιτήρια των ταχύπλοων έχουν πλέον ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές πλήρως «απελευθερωμένοι» από την αντιλαϊκή πολιτική που τους διαμορφώνουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, εξασφαλίζουν κέρδη αστρονομικά «τρώγοντας» από το πενιχρό εισόδημα των νησιωτών, της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, συνολικά του επιβατικού κοινού και επιβάλλοντας άγρια εκμετάλλευση, σε βάρος των πληρωμάτων των πλοίων.

Επιπρόσθετο στοιχείο είναι ότι με την απελευθέρωση της ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που τους εξασφάλισε η κυβέρνηση της ΝΔ, επαναφέρουν στην ακτοπλοΐα και πλοία που κοντεύουν τα σαράντα χρόνια, όπως το πλοίο «ΜΙΛΕΝΑ», με έτος κατασκευής 1969!

Ενδεικτικά, το εισιτήριο της οικονομικής θέσης από Πειραιά για Σύρο από τον περασμένο μήνα με το «αρχαίο» πλοίο «ΜΑΡΙΝΑ» στοιχίζει 23 ευρώ από 22,50 ευρώ τον Ιούνη του 2006. Για το ίδιο ταξίδι με το πλοίο «BLUE STAR», το εισιτήριο πλέον ανέρχεται στα 28 ευρώ. Η αύξηση είναι ως και 24,4%. Να σημειωθεί ότι τον Μάη του 2006, πριν δηλαδή καταργηθεί το πλαφόν στην οικονομική θέση, το εισιτήριο ήταν 20,50 ευρώ!

Από Πειραιά για Μυτιλήνη, η αύξηση έχει χτυπήσει «κόκκινο». Τον Μάη του 2006 ήταν 14,60 ευρώ, τον επόμενο μήνα Ιούνη οπότε και απελευθερώθηκε η τιμή, ήταν 29,60 ευρώ (αύξηση 102,7%) και από τον φετινό Ιούνη το εισιτήριο στοιχίζει (ανάλογα με την εταιρεία) ως και 36 ευρώ! Συνολικά το ποσοστό αύξησης από τον περσινό Μάη μέχρι σήμερα είναι 145,5% (βλέπε και πίνακα)!

Επιχείρηση παραπλάνησης

Την ίδια στιγμή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης εμπαίζοντας τους πάντες κάνει λόγο ακόμα και για μείωση των τιμών. Χτες έδωσε στη δημοσιότητα και «στοιχεία» για να πείσει. Παρουσίασε «πακέτα» εισιτηρίων για τριμελή οικογένεια και αυτοκίνητο, χωρίς να αναφέρει την τιμή του ατομικού εισιτηρίου που είναι η πλέον ενδεικτική της κατάστασης.

Σε ό,τι αφορά την προετοιμασία των λιμανιών για να δεχτούν την αυξημένη επιβατική κίνηση, ο Μ. Κεφαλογιάννης, μετά από συνάντηση με τον πρωθυπουργό, δήλωσε χτες ότι τα τρία λιμάνια της Αττικής είναι έτοιμα να υποδεχτούν τα εκατομμύρια των επιβατών. Την ώρα που δήλωνε αυτά, η εταιρεία ΙΟΝΙΑΝ CRUISES είχε αναγκάσει ναυτεργάτες Ελληνες και αλλοδαπούς να εκτελέσουν επικίνδυνες επισκευαστικές εργασίες με χρήση φλόγας στο επιβατηγό «ΩΚΕΑΝΙΣ» το οποίο βρίσκεται δεμένο στην καρδιά του επιβατηγού λιμανιού!

Δηλαδή τέθηκαν σε κίνδυνο οι ζωές και των ναυτεργατών και η ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων. Και όχι μόνο αυτό, αλλά, όλοι οι ναυτεργάτες ήταν ανασφάλιστοι! Η κατάσταση αυτή διαπιστώθηκε από τον έλεγχο που διενήργησαν συνδικαλιστές των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Μελέτες (!) για το «SEA DIAMOND»

Παρόμοια είναι η στάση της κυβέρνησης και σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της συνεχιζόμενης ρύπανσης της Σαντορίνης από το βουλιαγμένο «SEA DIAMOND» της εταιρείας ΛΟΥΗΣ. Χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ευαγ. Αντώναρος, δήλωσε ότι πέρα από τα πρόστιμα που επιβάλλει το ΥΕΝ για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα - τα οποία είναι σε βάρος του πλοιάρχου και δύο υπαλλήλων της εταιρείας - ΥΕΝ και ΥΠΕΧΩΔΕ χρηματοδοτούν... μελέτη για «την απάντληση των καυσίμων, των λιπαντικών και των άλλων υλικών που βρίσκονται εγκλωβισμένα εντός του βυθισμένου πλοίου, καθώς και την ανέλκυση του πλοίου». Οταν όμως ρωτήθηκε για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, δεν έδωσε απάντηση...