Εξόρμηση και χτες στο λιμάνι και συζήτηση για τα προβλήματα με χιλιάδες επιβάτες που αναχωρούν για τα νησιά
Τα τριάντα εφτά δρομολόγια που είχαν καθοριστεί για χτες - αριθμός που δείχνει ότι η θερινή περίοδος φτάνει στην κορύφωσή της - έδωσαν τη δυνατότητα στις δυνάμεις της ΚΟΠ να έρθουν σε επαφή με χιλιάδες επιβάτες και να αναδείξουν ότι η ψήφος στο ΚΚΕ σημαίνει - μεταξύ άλλων - και διεκδίκηση για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, φτηνές, σύγχρονες απρόσκοπτες, χειμώνα - καλοκαίρι, με ναυτεργάτες με εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Αλλά και πως η πραγματική λύση για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού είναι το πέρασμα της εξουσίας στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ο δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Τότε και μόνο τότε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα μπορέσουν να λειτουργήσουν με κριτήριο τις ανάγκες της εργατικής λαϊκής οικογένειας, με πλοία που θα είναι λαϊκή περιουσία.
Οι παρεμβάσεις του ΚΚΕ μεταφέρθηκαν χτες και μέσα στη Βουλή. Οι βουλευτές του Κόμματος Ελ. Παντελάκη, Στ. Σκοπελίτης και Β. Νικολαΐδου κατέθεσαν Ερώτηση για την υπόθεση των υδροπλάνων, που υποτίθεται ότι θα συμπλήρωναν τα «κενά» στην ακτοπλοΐα. Η εταιρεία «Air Sea Line», με απόφαση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Μεταφορών, από τις 16 Μάη είχε δρομολογήσει υδροπλάνα σε αρκετά νησιά της χώρας παίρνοντας και επιδότηση. Στις 23 Ιούλη ανακοίνωσε επιχειρησιακή ανετοιμότητα και σταμάτησε τις πτήσεις, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά, όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, «τις καταγγελίες για τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας των πτήσεων των υδροπλάνων και γενικότερα την παραβίαση της διεθνούς και εθνικής νομοθεσίας για τις αερομεταφορές».
Γι' αυτό οι βουλευτές ερωτούν, με ποιο θεσμικό πλαίσιο και ποια κριτήρια δόθηκαν άδεια και επιδοτήσεις στην εταιρεία αυτή, ποιος φορέας καθόρισε, έλεγξε και πιστοποίησε την πληρότητα σε ανθρώπινο δυναμικό και τις υποδομές για τα υδατοδρόμια. Ποιοι φορείς ελέγχουν την αξιοπλοΐα των υδροπλάνων, τους κανόνες ασφαλείας στα υδατοδρόμια και τις πτήσεις. Αν προτίθεται η κυβέρνηση να διαμορφώσει ενιαίο νομοθετικό πλαίσιο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για τους κανόνες ασφαλείας, και την εμπορική πτητική δραστηριότητα των εταιρειών με υδροπλάνα.