Στο πλαίσιο της έκθεσης, οι εκδόσεις «Ικαρος», συνεχίζοντας την 63χρονη εκδοτική ενασχόλησή τους με το έργο του Ν. Εγγονόπουλου, παρουσίασαν χθες το σεμνότατα καλαίσθητο λεύκωμα «ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ - Το σχέδιον ή το χρώμα (Σκηνικά και κοστούμια για το θέατρο. 1937-1965)», στο οποίο συγκεντρώνεται για πρώτη φορά όλη η σκηνογραφική και ενδυματολογική δημιουργία του ποιητή. Το εξώφυλλο του λευκώματος εικονογραφείται με το εξαιρετικά χαρακτηρολογικό για το ρόλο της «Τζένι» στην μπρεχτική «Οπερα της πεντάρας», σε σκηνοθεσία Κ. Κουν. Το λεύκωμα, με κείμενα της θεατρολόγου Μαρίας Γυπαράκη, που σχολιάζουν τις παραστάσεις και τις σκηνογραφικές και ενδυματολογικές εικόνες του Εγγονόπουλου, προλογίζει ο κριτικός θεάτρου και πρόεδρος του Θεατρικού Μουσείου, Κώστας Γεωργουσόπουλος, επισημαίνοντας: «Ο Εγγονόπουλος, είτε με λέξεις, είτε με χρώματα, είτε με αρχιτεκτονικά σχέδια σκηνικής χρήσης, είτε με ενδυματολογικές προτάσεις, δημιουργούσε κόσμους, αυτόνομα αισθητικά γεγονότα, ποιητικά γένη, λεκτικές, χρωματικές και σκηνικές εικόνες πρωτόγνωρες και ανεπανάληπτες».
Η Μ. Γυπαράκη επισήμανε ότι τα σκηνικά και τα κοστούμια του Εγγονόπουλου αποτελούσαν «δραματουργική πρόταση θεάτρου», με εκφρασμένη και σε αυτά την «αναγεννησιακή» ελληνοκεντρική του διάθεση.