Ποιο είναι το «κόστος» που μειώνεται
Τρίτη 1 Γενάρη 2008

Παπαγεωργίου Βασίλης

Τα 87,4 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασαν το 2006 οι πωλήσεις του ομίλου «Carrefour». Στην οικονομική ειδησεογραφία έχει καταγραφεί ότι κατέχει τη δεύτερη θέση σε όλο τον κόσμο και την πρώτη στην Ευρώπη, στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Βασικά συστατικά της επιτυχίας του θεωρούνται η μείωση των τιμών και του «κόστους», όπως αναφέρουν συχνά τα πρακτορεία. Τι είναι «μείωση του κόστους»; Είναι αυτό που έμαθαν οι οικογένειες τριών εργαζομένων στην επιχείρηση όταν, πριν μερικές μέρες, η διεύθυνση υποκαταστημάτων του ομίλου σε Λάρισα και Καλαμπάκα τούς ανακοίνωσε ότι μένουν χωρίς μεροκάματο, για... χριστουγεννιάτικο δώρο.

Δεν είναι τυχαίο ότι η «Carrefour» κάνει «αγαθοεργίες» με τα «παντοπωλεία των φτωχών». Ξεζουμίζει εργαζόμενους και βοηθά στην εκτόνωση των αντιδράσεων των εξαθλιωμένων στη βάρβαρη πολιτική του καπιταλισμού και των κυβερνήσεών του, που της φουσκώνουν τα κέρδη. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι η «Carrefour» επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε χώρες όπου εντείνεται ραγδαία η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα της εργατικής τάξης. Για παράδειγμα η Βουλγαρία, όπου -σύμφωνα με τη Γιούροστατ- ο βασικός μισθός είναι... 92 ευρώ (!), αποτελεί ένα από τους κύριους στόχους της. Οσο οι δείκτες κερδοφορίας των επιχειρήσεων δείχνουν ψηλά, οι δείκτες διαβίωσης των εργαζομένων θα κατρακυλούν και μάλιστα με ιλιγγιώδη ταχύτητα...



Γρηγοριάδης Κώστας