Με τη συνδρομή των δυνάμεων καταστολής εγκρίθηκε την Παρασκευή η διακήρυξη του διαγωνισμού για την παράδοση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ ΑΕ στους ιδιώτες
Eurokinissi |
Προχτές, με την καθοριστική συνδρομή των δυνάμεων καταστολής, που μετέτρεψαν το λιμάνι σε πεδίο μάχης ενάντια στους απεργούς λιμενεργάτες, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ενέκρινε το σχέδιο διακήρυξης του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση των προβλήτων ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Πειραιά. Ανάλογο σχέδιο αναμένεται να εγκρίνει, την ερχόμενη Τρίτη, και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, σε συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.
Προκειμένου να μη διαταραχτεί η προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΛΠ και με στόχο να τηρηθεί μέχρι κεραίας το αυστηρό χρονοδιάγραμμα που επιτάσσουν τα συμφέροντα του κεφαλαίου, το πρώτο λιμάνι της χώρας ζώθηκε απ' άκρη σ' άκρη από κάθε λογής δυνάμεις καταστολής ενάντια στους «εχθρούς»-εργάτες. Η προκλητική παρουσία της Αστυνομίας και το προαποφασισμένο χτύπημα σε βάρος των συγκεντρωμένων φανερώνουν τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και αυτή η κυβέρνηση απέναντι στο πολυεθνικό κεφάλαιο για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, η οποία ξεκίνησε επί ΠΑΣΟΚ.
Στο σχέδιο που ενέκρινε το ΔΣ του ΟΛΠ γίνεται καθαρό ότι ο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά - ένα πραγματικό «χρυσωρυχείο», έκτασης 690.000 τετραγωνικών μέτρων και τεράστιας δυναμικότητας, 2,6 εκατ. TEU (μονάδα μέτρησης, που σημαίνει «εμπορευματοκιβώτιο») - όχι μόνο παραχωρείται στους ιδιώτες αλλά τους δίνεται ο απόλυτος έλεγχος του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας. Συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής:
Είναι επίσης σαφές ότι το πέρασμα των λιμανιών στο μεγάλο κεφάλαιο επιφυλάσσει ακόμα πιο βάρβαρες συνθήκες εργασίας:
Οπως σημειώνεται στη διακήρυξη, για να υλοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης ο ανάδοχος - μπορεί να είναι και κοινοπραξία εταιρειών - θα συστήσει την Ανώνυμη Εταιρεία Αποκλειστικού Σκοπού (ΑΕΑΣ), που θα «συσταθεί και θα λειτουργήσει με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας». Στη διοίκησή της ο ΟΛΠ θα έχει το δικαίωμα συμμετοχής με έναν μόνο εκπρόσωπο! Η μόνη προϋπόθεση που τίθεται, είναι οι ενδιαφερόμενοι να έχουν εμπειρία από τη λειτουργία ή συμμετοχή ή διαχείριση τουλάχιστον πέντε τερματικών σταθμών παγκοσμίως κατά την τελευταία τριετία. Οσον αφορά στις υποχρεώσεις του αναδόχου, αυτές «θα περιλαμβάνονται αναλυτικά στη σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί μεταξύ της ΟΛΠ ΑΕ και της ΑΕΑΣ»!