Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τα λύκεια φτωχότερα σε μαθητές, που οι οικογένειές τους δεν έχουν τη δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του ελιτίστικου «ενιαίου» λυκείου. Την πρωτοφανή αυτή μαθητική διαρροή χρεώνεται η εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση».
Οι αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας αποτελούν προϊόν της λαϊκής αγανάκτησης και πίεσης ενάντια στην εξεταστική «λαιμητόμο», ωστόσο δεν ικανοποιούν τα αιτήματα που με σαφήνεια διατύπωσαν οι μαθητές με τους αγώνες τους, οι οποίοι από την αρχή αποκάλυψαν τους στόχους της «μεταρρύθμισης». Η μείωση των εξεταζόμενων πανελλαδικά μαθημάτων δε σημαίνει μείωση της παραπαιδείας, η ύπαρξη πανελλαδικών εξετάσεων για την προαγωγή από τη Β` στη Γ` Λυκείου, αλλά και για την απόκτηση του απολυτηρίου θα εξακολουθεί να «κόβει» μαθητές και να αποθαρρύνει άλλους από τη συνέχιση των σπουδών τους στο λύκειο. Σε ό,τι αφορά το χαρακτήρα του λυκείου παραμένει ο ίδιος, με τα ίδια αναλυτικά προγράμματα, τα οποία προάγουν την αποσπασματική γνώση, τις κατευθύνσεις και τις πολλαπλές εξετάσεις, ενώ η διαδικασία επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατίθεται για μετά την απόκτηση του απολυτηρίου, χωρίς να αποσυνδέει το λύκειο από αυτή.
Τα βελτιωτικά μερεμέτια δε θίγουν το σαθρό οικοδόμημα της «μεταρρύθμισης» και στόχο έχουν περισσότερο την παραπλάνηση του λαού που είδε τα παιδιά να εκδιώκονται βίαια από το λύκειο. Η απάντηση αναμένεται να έρθει από τους ίδιους εκείνους που βιώνουν τις συνέπειές της και θα διαμορφώσουν το δικό τους μέτωπο για τη διεκδίκηση μιας άλλης παιδείας προς όφελος του λαού.