ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΟΥΣΣΑ ΣΤΗΝ ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
Εμπιστευτείτε τη δική σας δύναμη

Για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης και για την παραπέρα παράδοση των λιμανιών στις πολυεθνικές συζήτησε χτες με τους σπουδαστές ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ

Τετάρτη 30 Γενάρη 2008

Από τη συζήτηση με τους σπουδαστέςτης ΑΕΝ
Δεκάδες κενές οργανικές θέσεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ωρομίσθιοι, εγκαταλειμμένα κτίρια, πεπαλαιωμένα εργαστήρια, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα που παρουσιάζει η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ασπροπύργου. Εικόνα που επιβεβαιώνει με τον πιο χειροπιαστό, αλλά και τραγικό για τους σπουδαστές τρόπο τη ραγδαία υποβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Σε αυτόν το χώρο περιόδευσε χτες το πρωί ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας.

Ο ευρωβουλευτής συζητώντας με τους σπουδαστές, που συγκεντρώθηκαν στο χώρο του κυλικείου, ανέδειξε τις αιτίες για την εγκατάλειψη της σχολής και συνολικά της ναυτικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που διαμορφώνονται με βάση τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, προετοιμάζεται το έδαφος για ιδιωτικά ινστιτούτα, που θα διαμορφώνουν ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων, που αντί για διπλώματα θα διαθέτουν πιστοποιητικά κατάρτισης.

Αναφερόμενος στα λιμάνια, σημείωσε ότι παραχωρούνται στο εφοπλιστικό, μονοπωλιακό κεφάλαιο και ότι θα αποτελούν εργασιακά γκέτο, γεγονός που θα έχει κόστος και για τους ναυτεργάτες. Αυτή η πολιτική τόνισε, που προωθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζεται από το ΣΥΝ και από το ΛΑ.Ο.Σ., που συμφωνούν με τη λογική της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας, τη ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ.

Δείχνοντας τη διέξοδο, κάλεσε τους σπουδαστές να εμπιστευτούν τη δύναμή τους, να συσπειρωθούν με τις ταξικές δυνάμεις, με το ΚΚΕ, να αποδυναμώσουν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, να διαμορφώσουν το διεκδικητικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους και να διεκδικήσουν μαζί με όλους τους εργαζόμενους τον πλούτο που παράγουν. Το ΚΚΕ, υπογράμμισε, «δε μασάει τα λόγια του. Οσο οι τομείς στρατηγικής σημασίας, όπως είναι η ναυτιλία, στην οποία συμπεριλαμβάνονται και τα λιμάνια, θα παραμένουν στα χέρια των επιχειρηματιών, των εφοπλιστών, θα πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο».