Επικίνδυνα υλικά κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου
Τετάρτη 9 Απρίλη 2008

Eurokinissi

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ΠΕΧΩΔΕ, με θέμα τα επικίνδυνα υλικά κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου, κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης, Γιώργος Μαυρίκος, Νίκος Γκατζής, Τάκης Τσιόγκας, Γιάννης Ζιώγας και Νίκος Καραθανασόπουλος. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Σύμφωνα με έκθεση - κόλαφο (σχετικό δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας" της 1/4/2008) του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛΙΝΥΑΕ), σύμφωνα με μετρήσεις περιεκτικότητας αμιάντου στον αέρα, οι τιμές είναι 47 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπτά όρια, εξαιτίας των σκύρων που χρησιμοποιούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές.

Επίσης, σε ημερίδα του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας στις 27/4/2007 για τα σκύρα των σιδηροδρομικών γραμμών, έρευνα τριών επώνυμων επιστημόνων που ερεύνησαν με τη μέθοδο SEM (ηλεκτρονικό μικροσκόπιο σάρωσης), διαπιστώθηκε ότι κατά κανόνα περιέχουν μεγάλες ποσότητες αμβιβολιτικού και χρυσοτιλικού αμιάντου, υλικά άκρως επικίνδυνα για τον άνθρωπο.

Το παράδοξο είναι ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, γνώριζαν από τον Απρίλη του 2007 ότι προμηθεύονται καρκινογόνα σκύρα από εγχώρια λατομεία, αλλά και εισαγόμενα από Κύπρο και Τουρκία, τα οποία έχουν περιεκτικότητες αμιάντου σε ποσοστό 20% και άνω, χωρίς να παίρνουν κανένα μέτρο απαγόρευσης.

Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό, αφού για πολλά χρόνια απαγορευμένα πετρώματα «πασάρονται» στον ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, αναμειγνύονται με καθαρά και κρίνονται «κατάλληλα» από το ΙΓΜΕ, όταν ελέγχονται. Πρόκειται, δηλαδή, για μια μακρόχρονη και επικερδή συναλλαγή των προμηθευτών. Με τον ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ, γνωρίζοντας αμφότεροι ότι κατακλύζουν την ατμόσφαιρα με καρκινογόνες ίνες σε βάρος της υγείας και της ζωής των εργαζομένων και όλων των πολιτών.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. υπουργοί: