ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αυξήσεις μέχρι και 45% σε εισιτήρια και ναύλα!

Φωτιά στις τιμές των εισιτηρίων και των ναύλων βάζει για μια ακόμα φορά η εφοπλιστόδουλη πολιτική της κυβέρνησης, την ίδια ώρα που οι αρμόδιοι αρνούνται να κάνουν και τα ελάχιστα για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα

Σάββατο 19 Απρίλη 2008

Eurokinissi

Πριν ακόμα μπει το καλοκαίρι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παίρνουν φωτιά
Οσο κερδίζουν τόσο πιο αδίστακτοι γίνονται οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, οι οποίοι, με τις πλάτες της αντιλαϊκής πολιτικής που διαμορφώνουν διαχρονικά ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση, «θερίζουν» ανελέητα το πενιχρό λαϊκό εισόδημα και είναι πανέτοιμοι - με την άδεια του ΥΕΝ - να πνίξουν κόσμο, όπως έγινε με το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»! Το τοπίο που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι πλέον εκρηκτικό.

Οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα οχημάτων είναι ανεξέλεγκτες. Τα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών - όπως οι ίδιες ομολογούν - έχουν χτυπήσει ρεκόρ και από πάνω τα ακτοπλοϊκά πλοία, που μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά και μπροστά από το ΥΕΝ, με διαπιστωμένα προβλήματα που παραβιάζουν ακόμα και αυτούς τους ανεπαρκείς Διεθνείς Κανόνες Ασφάλειας της ναυσιπλοΐας!

Ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα: Από Πειραιά για Σάμο με συμβατικό πλοίο τον Ιούνη του 2007 το εισιτήριο της οικονομικής (γ) θέσης κόστιζε 35 ευρώ - αύξηση σε σχέση με τον Ιούνη του 2006 18,5%. Απρίλης 2008, η τιμή του εισιτηρίου είναι 47 ευρώ σε κάθισμα, χωρίς καμπίνα και 42 ευρώ στο κατάστρωμα. Ποσοστό αύξησης 34,2%%! Από Πειραιά για Ικαρία, η οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο τον Ιούνη του 2007 κόστιζε 28,5 ευρώ - ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2006 18,7%. Απρίλης του 2008, η τιμή εκτινάχτηκε στα 40,50 ευρώ! Ποσοστό αύξησης 42,1%! Από Πειραιά για Χανιά από 37 ευρώ το ανώτερο που ήταν τον Ιούνη, η τιμή σήμερα του εισιτηρίου φτάνει τα 54 ευρώ! Ποσοστό αύξησης έως 45%!

Και ενώ εισιτήρια και ναύλα καίνε το λαϊκό εισόδημα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης διοργανώνει αλλεπάλληλες συναντήσεις με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες απλώς και μόνο - όπως ο ίδιος δήλωσε χτες - για να τους επιστήσει την προσοχή (!) και «να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να συγκρατηθούν τα ναύλα»! Βέβαια, έσπευσε να εκφράσει και την κατανόησή του προς τους εφοπλιστές, αφού «οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου έχουν οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα το μεταφορικό κόστος».

Ματαιώνουν τους ελέγχους

Παρά τα όσα κερδίζουν οι εφοπλιστές δε δίνουν δεκάρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής. Τα όσα αναφέρουν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σε έγγραφό τους προς τον Γ. Βουλγαράκη, τα πολιτικά κόμματα και τους εισαγγελείς, είναι συγκλονιστικά. Καταγγέλλουν ότι με πολιτική παρέμβαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας μέσω των υπηρεσιών του σταμάτησε επιθεώρηση εμπορικών πλοίων που ήταν προγραμματισμένη για χτες από την αρμόδια Επιτροπή και την αντιεισαγγελέα του Ναυτοδικείου!

Η Επιτροπή αυτή είχε συσταθεί μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» υποτίθεται για να ελέγχει αν ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων διενεργεί ουσιαστικούς ελέγχους στα πλοία και αν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εκδίδει ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων. Πριν από 10 μήνες, η αντιεισαγγελέας του Ναυτοδικείου έδωσε εντολή ανασυγκρότησης της Επιτροπής, όμως από τότε μέχρι τώρα, με διάφορα προσχήματα της πλειοψηφίας των μελών της, δεν έχει διενεργήσει ούτε μία αυτοψία.

Στην Επιτροπή έχει διοριστεί και εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ «και αφού δεν μπορεί η Επιτροπή να χρησιμοποιείται - τονίζει η Ενωση - ως επιτροπή συγκάλυψης» μεθοδεύουν την αναβλητικότητα στους ελέγχους, αλλά και τον αποκλεισμό του εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ. Η Ενωση προειδοποιεί ότι μια σειρά πλοία έχουν σοβαρότατα προβλήματα. Τα δυο σωματεία απαιτούν από τους αρμόδιους φορείς και την ΠΝΟ να αναλάβουν τις ευθύνες τους και άμεσα να γίνουν έλεγχοι στα πλοία για να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα στο βωμό του κέρδους.