Ολοένα και περισσότερα κρούσματα έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η ζωή στη θάλασσα είναι επισφαλής, όσο τα καράβια είναι στα χέρια του κεφαλαίου
Eurokinissi |
Το κρουαζιερόπλοιο κατασκευασμένο το 1971 (!) μετέφερε 874 επιβάτες (προχτές από το ΥΕΝ έδιναν 872) και 407 ναυτεργάτες πλήρωμα - ανάμεσά τους μόλις 96 Ελληνες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα - και ανήκει στη «μοναδική εταιρεία που διαθέτει κρουαζιερόπλοια υπό ελληνική σημαία» και έφερε «την αναγέννηση της ελληνικής κρουαζιέρας»: Τη «ΛΟΥΗΣ» του εφοπλιστή Λουίζου.
Το «AQUAMARINE», αφού ταξίδεψε 7 ώρες με ρήγμα, αγκυροβόλησε στις 6.20 το απόγευμα στη Μήλο. Επισκευάστηκε πρόχειρα από τεχνικούς της εταιρείας και χτες στις 8 το πρωί κατέπλευσε στο λιμάνι Πειραιά, όπου αποβιβάστηκαν οι επιβάτες. Τη νύφη, όπως συνήθως, καλείται να πληρώσει αποκλειστικά και μόνο ο πλοίαρχος, ο οποίος χτες οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου.
Στην άλλη όχθη, τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ δείχνουν ποια θα πρέπει να είναι η απάντηση στην εφοπλιστική ασυδοσία. Χτες δυνάμεις των δύο σωματείων με νέα δυναμική παρέμβαση μπλόκαραν ξανά το κρουαζιερόπλοιο «BLUE MONARCH», επιβάλλοντας τη ναυτολόγηση άλλων τριών Ελλήνων ναυτεργατών -την περασμένη βδομάδα επίσης με παρέμβαση ναυτολογήθηκαν 10 - με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ, όχι μόνο είχε συμφωνήσει να ναυτολογηθούν μόλις 67 Ελληνες στους 255 ναυτεργάτες που έχει το πλοίο, αλλά τώρα κάνει πίσω και από αυτή την κατάπτυστη συμφωνία.