ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Νέοι οδικοί άξονες με πανάκριβα διόδια

Οταν ολοκληρωθούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που εξήγγειλε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν έως και 15 ευρώ για να διανύσουν το Λεκανοπέδιο από τη μια άκρη στην άλλη

Τρίτη 3 Ιούνη 2008

Eurokinissi

Με μια ακόμη ζώνη πανάκριβων διοδίων, θέλει η κυβέρνηση να περιζώσει το λαό του Λεκανοπεδίου
Μια δεύτερη...«Αττική Οδό» που θα κατασκευαστεί με «σύμβαση παραχώρησης», δηλαδή με τη μέθοδο των Συμπράξεων Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα, που οδηγεί σε διπλή αφαίμαξη το λαό, μία για την κατασκευή και μία για τη χρήση και θα γεμίσει με νέα πανάκριβα διόδια το Λεκανοπέδιο, προανήγγειλε χτες η κυβέρνηση μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά.

Πρόκειται για ένα ακόμη δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 55 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, αλλά και, μέσω σήραγγας στον Υμηττό, τα Μεσόγεια έως τον κόμβο Ραφήνας και έως την Αγία Μαρίνα Βάρκιζας.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ και για την κατασκευή και εκμετάλλευσή του για 25 τουλάχιστον χρόνια από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, θα προκηρυχτεί διεθνής διαγωνισμός έως το τέλος του χρόνου, με προοπτική τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013. Το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται ότι θα καταβάλει 300 εκατ. ευρώ, πάρα από το κόστος των μελετών και απαλλοτριώσεων, ενώ ο ιδιωτικός όμιλος θα καταβάλει ελάχιστα ίδια κεφάλαια (περί το 10% του συνολικού κόστους), ενώ θα επιβάλει διόδια σε 17 ανισόπεδους κόμβους κατά μήκος του οδικού άξονα. Ο υπουργός αρνήθηκε να προβλέψει ποια θα είναι η τιμή του διοδίου, είπε μόνο ότι η τιμολόγηση θα γίνεται με το χιλιόμετρο και ότι δε θα είναι ακριβότερα από της Αττικής Οδού.

Στην κυριολεξία, πάντως, όταν ολοκληρωθεί το έργο αυτό, για να διανύσει κανείς το Λεκανοπέδιο με αυτοκίνητο από τη μια άκρη στην άλλη, θα πληρώνει διόδια, ίσως και πάνω από 15 ευρώ, σε τέσσερις ιδιωτικούς ομίλους: Στον προαναφερόμενο, την Αττική Οδό, στον ιδιωτικό όμιλο που θα εκμεταλλεύεται την εθνική οδό από Ελευσίνα προς Κόρινθο, και στον άλλο ιδιωτικό όμιλο της Ιόνιας Οδού που εκμεταλλεύεται την Εθνική Οδό από Αθήνα προς Λαμία!

Θυμίζουμε ότι το έργο αυτό, με άλλη χάραξη και ως επέκταση της Αττικής Οδού, είχε προκηρύξει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002. Τώρα, ο διαγωνισμός αυτός ακυρώνεται.

Το νέο οδικό δίκτυο περιλαμβάνει τα εξής επιμέρους οδικά έργα: