Εντείνονται οι ελλείψεις στην αγορά
Βέβαια, η μείωση του ειδικού φόρου στο μαζούτ της βιομηχανίας είναι πάγιο αίτημα των βιομηχάνων, ωστόσο η «απειλή» για σημαντικές ανατιμήσεις στα προϊόντα έχει πραγματοποιηθεί αθόρυβα εδώ και αρκετές μέρες, αφού στα «μουλωχτά» σε πολλά προϊόντα της αγοράς έχουν παρατηρηθεί σημαντικές ανατιμήσεις.
Στο «μέτωπο» των καυσίμων, δεν αναμένεται να υπάρξει πρόβλημα τροφοδοσίας με καύσιμα στην Αττική, τουλάχιστον για αυτό το Σαββατοκύριακο, εκτιμούν αρμόδιοι παράγοντες και παράλληλα εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι ούτε και την ερχόμενη βδομάδα αναμένεται να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα, εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων, αφού ο μικρός στόλος των βυτιοφόρων των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Ούτε ο Νομός Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει ιδιαίτερο πρόβλημα. Αντίθετα οξυμένα είναι τα προβλήματα στην υπόλοιπη Ελλάδα και κυρίως στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα τα οποία έχουν «ξεμείνει» από καύσιμα.
Την ίδια στιγμή και ενώ η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ) έχει εξαγγείλει περιφερειακές συσκέψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αλλά και για να εξεταστεί το ενδεχόμενο έναρξης κινητοποιήσεων, χτες ο υπουργός Ανάπτυξης είχε συνάντηση με τους βενζινοπώλες, με τους οποίους συμφώνησε μέσα στον Οκτώβρη να πραγματοποιηθεί συνάντηση προκειμένου να συζητηθούν μια σειρά ζητήματα που θέτουν οι βενζινοπώλες.
Ομως, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΟΒΕ, η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει νέο κύμα διώξεων κατά των βενζινοπωλών και συγκεκριμένα με την καταδίκη από το Α` Μονομελές Αγορανομικό Πλημμελειοδικείο Αθηνών του γραμματέα της ΟΒΕ, Χρ. Σκούρλα, με την κατηγορία ότι πουλούσε τη βενζίνη κατά 15,7 πάνω από τις ενδεικτικές τιμές του υπουργείου και κατά 3,7 δραχμές το πετρέλαιο. Η ΟΒΕ καταδικάζει αυτή την ενέργεια των αρχών, διότι οι ενδεικτικές τιμές δεν είναι υποχρεωτικές.
Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου αυξάνει και τα κέρδη των διυλιστηρίων, αφού με χτεσινές δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Μότορ Οϊλ, Κ. Βασιλάκη, για το πρώτο εξάμηνο του 2000 τα προ φόρων κέρδη για την επιχείρηση ανήλθαν στα 20 δισεκατομμύρια δραχμές, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο τα κέρδη υπολογίζεται να είναι κατά πολύ μεγαλύτερα από αυτά του πρώτου εξαμήνου. Παρουσιάζοντας τις νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, ο Κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι όσο και να αυξάνει η τιμή του αργού, τα διυλιστήρια δεν έχουν καμία οικονομική επιβάρυνση, αφού όσο ακριβότερα αγοράζουν, τόσο ακριβότερα πουλάνε και τα διυλιστήρια. Αναφορικά με την είσοδο της επιχείρησης στο ΧΑΑ, εκτιμάται ότι θα διατεθεί το 25% του μετοχικού κεφαλαίου και οι δημόσιες εγγραφές θα αρχίσουν στα τέλη Νοέμβρη ή στις αρχές Δεκέμβρη.