Η προσωρινή κράτηση των πλοίων στο λιμάνι συνιστά ομολογία ενόχων
Associated Press |
Επρεπε να χαθούν 81 ανθρώποι για να ομολογήσει η κυβέρνηση πως χρόνια τώρα επιτρέπει σε σαπάκια να ταξιδεύουν; |
Απόδειξη πρώτη ότι γνώριζαν για τα πλοία αυτά αποτελεί το γεγονός ότι την 1η Σεπτέμβρη είχαν στείλει το τελευταίο σχετικό σήμα στις πλοιοκτήτριες εταιρίες τις οποίες ενημέρωναν ότι θα έπρεπε να συμμορφωθούν με το Προεδρικό Διάταγμα 103, που περιείχε την κοινοτική οδηγία μέχρι την 1η Οκτώβρη, δηλαδή μέχρι και χτες Κυριακή. Να σημειώσουμε ότι σε κανένα σημείο του σήματος δεν αναφέρεται προειδοποίηση για ακινητοποίηση των πλοίων. Απόδειξη δεύτερη αποτελεί το χτεσινό δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο οποίο αναφέρεται: «Από το 1998 και μετά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέστελνε συνεχώς υπομνήσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρίες, οι οποίες εντάθηκαν το τελευταίο διάστημα»(!) και συμπληρώνει τον εξής τουλάχιστον γελοίο ισχυρισμό: «Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η ατυχής συγκυρία της βύθισης του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" σε καμία περίπτωση δε συσχετίζεται με τη συγκεκριμένη απόφαση»! Μάλιστα επισημαίνεται: «Είναι πασιφανές ότι και από νομικής πλευράς είναι τελείως αδύνατο να επιβληθούν κυρώσεις οποιουδήποτε είδους στα πλοία τα οποία δεν είχαν συμμορφωθεί πριν από την προθεσμία που το ίδιο το ΠΔ έθετε»...
Μάτσο παλιοσίδερα, που αντί να πάρουν το δρόμο για τα διαλυτήρια, περιμένουν τους επιθεωρητές του ΥΕΝ να διαπιστώσουν την αξιοπλοΐα τους |
Εξίσου απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι ταυτόχρονα κυβέρνηση και εφοπλιστές, αυτό το δίδυμο που σκοτώνει, πατώντας πάνω στους 81 που έπνιξαν, έστησαν και μια ανήθικη επιχείρηση παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης και ειδικά των νησιωτών, όχι απλά για να σκεπάσουν το έγκλημά τους. Αλλά για να μπορούν να το διαπράξουν ξανά, όποια στιγμή θέλουν, και μάλιστα χωρίς την επόμενη φορά να δώσουν λογαριασμό σε κανέναν. Προσπαθούν να κρύψουν ότι το «χέρι» που έστειλε στον πάτο της θάλασσας το «ΣΑΜΙΝΑ» είναι ακριβώς αυτό το καθεστώς της ασυδοσίας που έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ για χάρη των εφοπλιστών. Προσπαθούν να πείσουν ότι ο... εκσυγχρονισμός των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών θα επιτευχθεί με την άμεση «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας και την πρόωρη εφαρμογή - δηλαδή πριν τις 31 Δεκέμβρη 2003 - του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 που αίρει το καμποτάζ, που με απλά λόγια διευρύνει πλήρως αυτό το σημερινό άκρως επικίνδυνο καθεστώς!
Μάλιστα η απόφαση για την άμεση άρση του καμποτάζ (την άρση δηλαδή του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα) αναμένεται να ληφθεί μεθαύριο Πέμπτη στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο θα έχει ως αποκλειστικό θέμα συζήτησης το αποτέλεσμα των εργασιών της ...«Επιτροπής Προσωπικοτήτων», η οποία συστάθηκε από τον Χρ. Παπουτσή για να καθορίσει τους άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να εναρμονιστεί η ελληνική νομοθεσία με τον Κοινοτικό Κανονισμό.