Προκαλούν!

Ενώ δεν έχει στεγνώσει ακόμα το χώμα στους τάφους, η πλοιοκτήτρια εταιρία ζητά και τα ρέστα για το φιλανθρωπικό έργο της.

Τρίτη 3 Οχτώβρη 2000

Αυτό το πλοίο της MFD έχει την τεχνολογία και θα μπορούσε να σώσει το σύνολο των ναυαγών. Η εταιρία το χρησιμοποίησε μόνο για να προλάβει να κλείσει στόματα
Δεν έχουν ιερό και όσιο. Ο λόγος για όλους αυτούς τους εφοπλιστές και επιχειρηματίες που μπάρκαραν εκατοντάδες ανθρώπους σε βέβαιο πνιγμό. Αυτούς που αποτελούν την εταιρία «MINOAN FLYING DOLPHINS». Με καταχωρημένη ανακοίνωσή της η MFD, στον Κυριακάτικο Τύπο, αφού εμφανίζεται με «συναίσθημα οδύνης» απέναντι στους συγγενείς των θυμάτων, κατόπιν παραθέτει ένα κείμενο του οποίου η ανακρίβεια και το ψέμα «βγάζουν μάτι» και αφορά τη συμπεριφορά της απέναντι σε ναυαγούς και συγγενείς, ενώ επιβεβαιώνει τις ήδη καταγραμμένες μαρτυρίες των εργατοτεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης που συμμετείχαν στις μετασκευαστικές και επισκευαστικές εργασίες του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», ότι τα ποσά που κατέβαλε για θέματα ασφαλείας του πλοίου είναι ψίχουλα μπροστά σε αυτά που έδωσε για το ξενοδοχειακό του μέρος! Το μέρος δηλαδή που δίνει κέρδος.

Παραθέτουμε ένα δείγμα των όσων εξωφρενικών ισχυρίζεται η MFD:

- Η εταιρία αναφέρει: «Τις πρωινές ώρες της Τετάρτης απέστειλε το "Highspeed 4" πάση δυνάμει στην Πάρο προκειμένου μέσω του συστήματος night vision που αυτό διαθέτει, να ερευνήσει με τον ηλεκτρονικό φωτισμό του συστήματος την περιοχή του ναυαγίου και να συμβάλει στην ανεύρεση και περισυλλογή ναυαγών». Η αλήθεια: Η εταιρία πράγματι έστειλε ένα πλοίο της στην Πάρο, όμως είναι απόλυτα εξακριβωμένο ότι το έστειλε για να μεταφέρει εκπροσώπους της και παράγοντες του ΥΕΝ για να «μαντρώσουν» το πλήρωμα. Είναι επίσης εξακριβωμένο ότι ουδέποτε το πλοίο που μετέφερε τους εκπροσώπους της πήρε μέρος στην περισυλλογή ναυαγών. Και βέβαια δε χρησιμοποίησε την τεχνολογία night vision που θα μπορούσε πράγματι να βοηθήσει στον εντοπισμό ναυαγών μέσα στο σκοτάδι.

- Η εταιρία λέει ότι έθεσε στην άμεση διάθεση των οικογενειών των θυμάτων και των διασωθέντων από ρούχα μέχρι χρήματα. Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει ούτε σε μία μαρτυρία των επιβατών που σώθηκαν.

- Λέει επίσης η MFD: «Από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου ήρθε σε επαφή με την Ολυμπιακή Αεροπλοϊα, τη μόνη που μπορεί να διαθέσει αεροσκάφη κατάλληλα για το αεροδρόμιο της Πάρου (λόγω της ιδιομορφίας του μικρού διαδρόμου που διαθέτει το αεροδρόμιο αυτό) αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου τη δαπάνη μεταφοράς» και έδωσε εντολή για συνεχή δρομολόγια ανάλογα με τις ανάγκες. Η αλήθεια είναι: Οι συγγενείς μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης, δηλαδή την επομένη του ναυαγίου, ήταν αφημένοι στην τύχη τους. Ορισμένοι «πέταξαν» όπως και δημοσιογράφοι του «Ρ» στις 12 το μεσημέρι με άλλη αεροπορική εταιρία και όχι την «Ολυμπιακή»... Μάλιστα, η πλειοψηφία των συγγενών έχουν δηλώσει ότι το εισιτήριο το πλήρωσαν.

Οσον αφορά τις εργασίες που έγιναν στο πλοίο, η εταιρία φροντίζει να διαφωτίσει πλήρως. Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που ίδια παραθέτει προκύπτει ότι για εργασίες ελασματουργικές, σωληνουργικές, μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές δαπάνησε ακριβώς 658 εκατομμύρια δραχμές. Να σημειωθεί ότι από αυτό το ποσό τα 8 εκατ. δόθηκαν για καθαρισμό του πλοίου από αέρια. Επιπλέον, για μέσα σωστικά, σωσίβια, σημάνσεις στο πλοίο σύμφωνα με τη διεθνή σύμβαση Solas και άλλα παρόμοια έδωσε... 50.000.000. Ενώ για εργασίες που αφορούν συνολικά την υποδοχή των επιβατών και βέβαια δεν έχουν καμία σχέση με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, δαπάνησε ακριβώς 745.000.000 δραχμές! Να σημειωθεί ότι το αγόρασε όπως αναφέρει 737.825.219 δραχμές...

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Ιορδάνης Πουντίδης, σχετικά με τις εργασίες που έγιναν στο πλοίο αναφέρει: «Δεν έγινε καμία εργασία που να αφορά την ασφάλεια του πλοίου. Δε δόθηκε δραχμή, για παράδειγμα, για το μπροστινό μέρος πρόσκρουσης (φορ μπικ), για ενισχυτικά, για τα στεγανά. Τα ελάσματα σε κρίσιμα σημαία δεν τα άγγιξε συνεργείο αν και ήταν φθαρμένα. Αν τα στεγανά του ήταν εντάξει δε θα βούλιαζε μέσα σε λίγα λεπτά και ίσως να μη θρηνούσαμε σήμερα εκατοντάδες θύματα».