ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Υπερταχεία» αντιλαϊκών - αντεργατικών αναδιαρθρώσεων

Η κυβέρνηση της ΝΔ ολοκληρώνει το εγκληματικό έργο του ΠΑΣΟΚ

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2008

Στη λειτουργία του ΟΣΕ με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια προχωρά ολοταχώς η κυβέρνηση της ΝΔ, στα πλαίσια της απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ετσι, παραδίδεται στα χέρια του κεφαλαίου ο τρίτος σημαντικός τομέας των υποδομών της χώρας μετά τις τηλεπικοινωνίες και την ηλεκτρική ενέργεια, που αποτελούν επίσης «έργο» των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Η ...ανασυγκρότηση του Οργανισμού, που παρουσιάστηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου από τον υπουργό Μεταφορών, Κ. Χατζηδάκη, από τη μια οδηγεί στο χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων και στην υποβάθμιση των υπηρεσιών που αφορούν στην εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και από την άλλη «εκσυγχρονίζει» εκείνα τα τμήματα που μπορούν να αποφέρουν κέρδη στο κεφάλαιο μέσω της χρήσης τους ή ακόμα και της ιδιωτικοποίησής τους. Αλλωστε, οι εμπορευματικές μεταφορές λειτουργούν από φέτος σε απελευθερωμένο καθεστώς και ήδη - όπως σημείωσε ο υπουργός - υπάρχουν οι πρώτες κρούσεις από ξένες μεταφορικές εταιρείες.

Το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ αποτελεί μεταφορά των μοντέλων ιδιωτικοποίησης που εφαρμόζονται σε μια σειρά χώρες της ΕΕ στο πλαίσιο των αντιλαϊκών - αντεργατικών πολιτικών επιλογών της Ενωσης. Παράλληλα, είναι συνέχιση των πολιτικών που εφάρμοσε το ΠΑΣΟΚ για τον ΟΣΕ με τη διάσπαση του ΟΣΕ, τη συνεχή μείωση του προσωπικού, την ανάθεση όλων και περισσότερων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, αλλά και των αντίστοιχων σχεδιασμών που είχαν εξαγγελθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ αλλά δεν προχώρησαν.

Θύτες εργαζόμενοι και ο λαός

Η κυβερνητική ανασυγκρότηση, όπως είπε ο υπουργός, προβλέπει κινήσεις σε τέσσερις άξονες. Στη διαφάνεια, την ασφάλεια, την εξυγίανση, την ανάπτυξη. Τα μέτρα στοχεύουν στο χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων και του λαού. Συγκεκριμένα προβλέπεται (σε εισαγωγικά τα όσα είπε ο υπουργός):

Επιδιώκεται η μείωση «της συνολικής μισθολογικής δαπάνης» μέσω:

Ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

Η ανασυγκρότηση του ΟΣΕ προβλέπει ουσιαστικά τη λειτουργία τριών ξεχωριστών επιχειρήσεων. Της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανεξαρτητοποιείται πλήρως από τον ΟΣΕ έως την 1η Νοέμβρη 2008. Του ίδιου του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες θα απορροφήσουν τις λοιπές θυγατρικές.

Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ απορροφά πλήρως τη ΓΑΙΟΣΕ για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ «σε ένα ευέλικτο νομικό και διαδικαστικό περιβάλλον». Η ακίνητη περιουσία θα αξιοποιείται μέσα από συμπράξεις με ιδιώτες και, επιπλέον, επιδιώκεται η παράκαμψη των ισχυουσών διαδικασιών για απόκτηση όρων δόμησης και χρήσεων γης καθώς «είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες».

Ακόμα προβλέπεται η δημιουργία των λεγόμενων Ανεξάρτητων Αρχών, που έργο τους θα είναι - όπως συμβαίνει και με τις υπάρχουσες αρχές άλλων τομέων - η ενίσχυση του ανταγωνισμού και η προώθηση της απελευθέρωσης της αγοράς των σιδηροδρομικών εταιρειών.

Για τα ζητήματα της ασφάλειας μέσα από συνεργασία με εμπειρογνώμονες των γαλλικών σιδηροδρόμων θα εκπονηθεί σχετική μελέτη με βάση την οποία θα καταρτιστεί έως το τέλος του 2008 πρόγραμμα για τη σιδηροδρομική ασφάλεια. Ακολούθως θα υπάρξει διαγωνισμός που θα αναθέτει σε εταιρεία τη συμβουλευτική υποστήριξη για την εφαρμογή του προγράμματος.