ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ
Κέρδη με το τσουβάλι από το χαράτσι των διοδίων

Με αφορμή τα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της γέφυρας, η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2008

Eurokinissi

Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
«Στις 12/8/2008 έκλεισαν 4 χρόνια από τη λειτουργία της "Γέφυρας ΑΕ" στο Ρίο - Αντίρριο, της πιο κρατικοδίαιτης εταιρείας στη Δυτική Ελλάδα. Είναι το έργο για το οποίο πανηγύριζαν από κοινού η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ. Η "Γέφυρα ΑΕ" προκαλεί, όταν προβάλλει τον δήθεν θετικό απολογισμό της και τα τεράστια κέρδη της».

Τα παραπάνω σημειώνει - μεταξύ άλλων - σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας του ΚΚΕ. Να θυμίσουμε ότι το κόστος της γέφυρας έφτασε τα 750 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία «Γέφυρα ΑΕ», ντόπιων και γαλλικών κατασκευαστικών εταιρειών, έχει συμμετάσχει οικονομικά μόλις με το 9,5% (70 εκατ. ευρώ). Το υπόλοιπο 90,5% του κόστους καλύφθηκε απ' το δημόσιο με 310 εκατ. ευρώ, και με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 370 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δόθηκαν με την εγγύηση του Δημοσίου για την περίοδο λειτουργίας. Η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται το έργο για τουλάχιστον 35 χρόνια.

Τα διόδια που επιβλήθηκαν με την παράδοση της γέφυρας ήταν 9,7 ευρώ. Από 7 Γενάρη 2008 η απλή διέλευση για τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα στοιχίζει πλέον 11,20 ευρώ, η κάθε διέλευση με μοτοσικλέτα στοιχίζει 1,80 ευρώ.

Η ΝΕ Αχαΐας του ΚΚΕ σημειώνει: «Με την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τη "Γέφυρα ΑΕ" φτιάχτηκε ένα έργο που το χρυσοπλήρωσε ο ελληνικός λαός εξασφαλίζοντας ζεστό κρατικό παραδάκι, το πληρώνουν οι εργαζόμενοι με πανάκριβα διόδια που αυξάνονται συνεχώς, το εκμεταλλεύεται η εταιρεία για 30 χρόνια με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Το πρόσφατο παράδειγμα με το υδροφόρο όχημα που αναγκάστηκε να πληρώσει για να σβήσει τη φωτιά δείχνει την προκλητικότητα της εταιρείας.

Αυτά είναι τα έργα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που προωθούν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η ΕΕ. Η ανάπτυξη και τα έργα φτιάχνονται με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου, τους σχεδιασμούς των μονοπωλίων, με χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό μέσω ΣΔΙΤ και άλλες συμβάσεις. Την ίδια ώρα που δίνουν τεράστια κονδύλια στις κατασκευαστικές εταιρείες δε δίνουν ούτε ένα ευρώ για έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας. Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στα έργα μένουν απλήρωτοι, ενώ πληρώνουν και με τη ζωή τους ακόμα την κατασκευή τους.

Αίτημα επίκαιρο όσο ποτέ είναι να ακυρωθούν οι αποικιοκρατικές συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να καταργηθούν όλα τα διόδια. Τα έργα να γίνουν λαϊκή περιουσία. Δρόμοι ανοιχτοί για το λαό. Να μην πληρώσουν οι εργαζόμενοι ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους. Να διεκδικήσουν έργα που ικανοποιούν πραγματικά τις λαϊκές ανάγκες από ενιαίο δημόσιο φορέα κατασκευών, να γίνει η γη δημόσια ιδιοκτησία.

Οι εργαζόμενοι δεν έχουν τίποτε να κερδίσουν από την καπιταλιστική ανάπτυξη. Παράγουν τον πλούτο, είναι οι δημιουργοί των έργων, πρέπει να τα διεκδικήσουν. Να εγκαταλείψουν τα κόμματα της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου, τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με ισχυρό ΚΚΕ να δημιουργήσουν τη λαϊκή συμμαχία για η λαϊκή εξουσία».