Το υπέρογκο χαράτσι στα διόδια είναι αποτέλεσμα της παράδοσης των δρόμων της χώρας με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν και υλοποίησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνοι για το χαράτσωμα των εργαζομένων, έχουν υπογράψει έξι συμβάσεις παραχώρησης για έργα τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια. Τα κριτήρια δεν ήταν άλλα απ' την κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος, παρά με κάποια ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 7% με 9%.
Μάλιστα, τους παραχωρούνται προκαταβολικά οι εισπράξεις των διοδίων οδικών τμημάτων που κατασκευάστηκαν με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα επιβάλλουν και αυθαίρετες αυξήσεις! Οταν δε ολοκληρωθούν τα έργα, ο λαός θα πληρώνει από 5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 1,7 λεπτών που πλήρωνε μέχρι την άνοιξη του 2005, δηλαδή από 300% έως 400% παραπάνω!
Παρακάτω αναφέρουμε αναλυτικά τις αυξήσεις που ανακοίνωσαν τον Απρίλη σε τρεις από τους ομίλους στους οποίους παραχωρήθηκαν τμήματα των οδικών αξόνων, αλλά και τις αυξήσεις που ανακοίνωσε η κοινοπραξία της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου:
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα ξεκίνησε η παραχώρηση της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα) και σύντομα η κοινοπραξία που θα αναλάβει το έργο θα ανακοινώσει αυξήσεις. Αφού προηγούμενα θα έχει ξεκινήσει να εισπράττει τα διόδια, ανεξάρτητα από το εάν θα έχουν ξεκινήσει τα έργα ή όχι. Οταν ολοκληρωθεί το έργο, σε περίπου έξι χρόνια, η διαδρομή Αθήνα - Πύργος θα κοστίζει 12 ευρώ το λιγότερο!